اخبار

واکسیناسیون، حتی در روز‌های تعطیل

واکسیناسیون، حتی در روز‌های تعطیل

واکسیناسیون عمومی در استان کرمانشاه با تمام توان و بی وقفه حتی در روز‌های تعطیل در حال انجام است .

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جلسه ارزیابی و بررسی اقدامات انجام شده در اجرای واکسیناسیون با حضور معاون بهداشتی دانشگاه و مدیران شبکه های شهرستانها و مدیران ارشد گروه های مختلف این معاونت به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

دکتر شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : واکسیناسیون را به عنوان یک سند افتخار می‌دانیم و انجام واکسیناسیون عمومی در استان با تمام توان و بی وقفه و بدون تعطیلی انجام می‌شود.

او گفت : در هفته‌های آینده به طور قطع افزایش واکسن خواهیم داشت و خوشبختانه تمام امکانات برای تسریع در تزریق واکسن در مراکز تجمیعی را در استان داریم.

دکترشکیبا افزود : ارائه خدمات بهداشت بسیار ارزشمند است و اگر سنگر را حفظ کنیم هزینه بار درمان را سبک‌تر خواهیم کرد و در حال حاضر آثار ارائه این خدمات را می‌توان در استان مشاهده کرد.

او افزود : تیم‌های واکسیناسیون در شهرستان‌ها تشکیل شده و ثبت موارد واکسیناسیون توسط این تیم‌ها در سامانه سیب اهمیت بسیاری دارد.

دکتر شکیبا ادامه داد : تزریق واکسن بر اساس جمعیت فعال بالای ۷۰ سال که در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کرده اند، بیش از ۷۰ ٪ بوده و زحمات کادر بهداشت در این راستا بسیار قابل تقدیر است.

او افزود : تیم‌های واکسیناسیون قبل از ساعت ۸ صبح داخل پایگاه‌های تجمیعی حضور دارند و در دو شیفت کاری صبح و ظهر در حال ارائه خدمت هستند.

دکتر شکیبا گفت : مراکز تجمیعی واکسیناسیون فعال در حال ارائه خدمت به هیچ عنوان در روز‌های تعطیلات رسمی تعطیلی ندارند و تزریق واکسن را ارائه خواهند داد.

او گفت : واکسیناسیون عمومی کاری بسیار دشوار است، اما نتیجه‌ای بسیار شیرین خواهد داشت چرا که روند مرگ و میر بر اثر ابتلا به بیماری کرونا و بار بستری بیمارستان‌ها را تا حد چشمگیری کاهش می‌دهد.

دکتر شکیبا افزود : واکسن کرونا حق عموم مردم است و اگر ۷۵٪ از کل جمعیت واکسینه شوند به همین میزان مرگ و میر و بستری در بیمارستان کاهش می‌یابد و زندگی مردم به روال عادی بر می‌گردد.

او افزود : از افراد بالای ۷۰ سالی که در سامانه سلامت به آدرس اینترنتی salamat.gov.ir ثبت نام کرده اند می‌خواهیم بعد از ارسال پیامک به مراکز تجمیعی مشخص شده درج در پیامک مراجعه کنند تا انتظاری برای تزریق واکسن برایشان به وجود نیایید و بدون وقفه برایشان تزریق انجام شود.

دکتر شکیبا گفت : مراکز تجمیعی برای جلوگیری از ازدحام برای تزریق واکسن راه اندازی شده ونباید هیچ ازدحامی در این مراکز وجود داشته باشد .

۱۱ خرداد ۱۴۰۰ ۰۹:۱۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید