اخبار

دبیر کمیته علمی کشوری کووید ۱۹: مغناطیسی شدن بدن ربطی به تزریق واکسن کرونا ندارد

دبیر کمیته علمی کشوری کووید ۱۹: مغناطیسی شدن بدن ربطی به تزریق واکسن کرونا ندارد

دبیر کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ گفت:مغناطیسی شدن بدن ربطب به تزریق واکسن کرونا ندارد.

دکتر عاطفه عابدینی در گفت‌وگو با خبرنگار وبدا گفت: طبق تحقیقات صورت گرفته، شواهدی مبنی بر اینکه واکسن کرونا (هر برند واکسن) باعث ایجاد این خاصیت در انسان‌ها می‌شود، وجود ندارد. و مردم عزیز به هیچ وجه نگران این شایعات نباشند و خبرها را فقط از منابع معتبر و سایت وزارت بهداشت دنبال کنند و به مطالب غیرعلمی منتشر شده در فضای مجازی توجهی نکنند.

وی ادامه داد: چسبیدن فلزات به بدن در برخی افراد ممکن است رخ بدهد و در بسیاری افرادی که واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند نیز مشاهده شده است. بنابراین به هیچ وجه نمی‌توان چنین چیزی را به تزریق واکسن کرونا نسبت داد.

دکتر عابدینی گفت: مواردی مانند چربی پوست یا رطوبت یا تکیه گاه بودن قسمتی از بدن در این زمینه ممکن است موثر باشد و نباید این مباحث را به موضوع مهم واکسیناسیون کرونا نسبت داد.

دبیر کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ گفت: جهان بیش از یک سال و چهار ماه است که با بیماری کووید ۱۹ مبارزه می‌کند و در این مسیر سخت، فرآیند واکسیناسیون در کشور ما نیز آغاز شده و ادامه پیدا کرده است. برخی افراد غیرعلمی با مقاصد نامعلوم و بهره گیری از مباحث نادرست، در همه این بازه زمانی حساس، موارد غیرعلمی را مطرح کرده‌اند که مورد تایید نبوده و مورد اخیر نیز یکی از همین موارد محسوب می‌شود که ارتباطی به واکسن کرونا ندارد.

۱۳ خرداد ۱۴۰۰ ۱۶:۰۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید