اخبار

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: ازدحام مردم در بازار و مراکز خرید از لحاظ شیوع کرونا نگران کننده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: ازدحام مردم در بازار و مراکز خرید از لحاظ شیوع کرونا نگران کننده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: نگرانی از ازدحام و تجمع در بازار و مراکز خرید و افزایش دورهمی‌های انتخاباتی و رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی وجود دارد که در صورت تداوم این روند با پیک پنجم بیماری کرونا در استان مواجه خواهیم شد.

به گزارش ایرنا، دکتر ابراهیم شکیبا عصر شنبه در نشست بررسی وضعیت و اقدامات انجام شده در خصوص واکسیناسیون عمومی کرونا در کرمانشاه افزود: با وجود روند کاهشی ابتلای بیماری کرونا در استان نباید هیچ یک از خدمات در حوزه بهداشت کمرنگ یا تعطیل شود بلکه باید همچنان به قوت خود ادامه داشته باشد و رعایت پروتکل‌های بهداشتی جدی گرفته شود.

وی اظهار داشت: هم اکنون شرایط به گونه ای است که زیرساخت برای تزریق واکسن آماده است و کادر بهداشتی چند ماه سخت را برای انجام واکسیناسیون عمومی کرونا پیش رو دارند.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: یکی از گام های پنجم طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، واکسیناسیون است البته دیگر خدمات بهداشتی نباید به فراموشی سپرده شود و باید بیماریابی و تست های پی سی آر (pcr) و رپید را بیش از قبل دنبال کنیم.

وی اضافه کرد: کار بسیار بزرگی در زمینه تجهیز سالن های تجمیعی واکسیناسیون و سایت خودرویی انجام شده که در این ارتباط از تمام دستگاه‌هایی که در تامین این تجهیزات با دانشگاه علوم پزشکی بخصوص معاونت بهداشت همکاری داشتند، تشکر می‌کنیم.

شکیبا یادآور شد: با توجه به آغاز فصل گرما و کاهش بارش‌های فصلی در زمینه کنترل و پیشگیری از بیماری‌های فصلی باید مراقبت جدی صورت گیرد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون ۳۷۵ نفر بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان کرمانشاه بستری هستند و مجموع جانباختگان این استان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به یک هزار و ۸۸۵ نفر رسیده است.

۲۳ خرداد ۱۴۰۰ ۰۹:۱۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید