اخبار

"موجِ پنجم" کرونا در راه کرمانشاه/ افزایش نگرانی‌ها از شلوغی ستادهای انتخاباتی

"موجِ پنجم" کرونا در راه کرمانشاه/ افزایش نگرانی‌ها از شلوغی ستادهای انتخاباتی



رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با انتقاد از شلوغی ستادهای انتخاباتی برخی کاندیداها گفت: این شرایط ممکن است استان را در آستانه ورود به موجِ پنجم کرونا قرار دهد.

دکتر محمودرضا مرادی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به شروع تبلیغات انتخاباتی کاندیداهای شوراهای شهر و روستا، گفت: متاسفانه در این ایام شاهد برگزاری نشست های انتخاباتی، ستادهای شلوغ و تجمعات انتخاباتی هستیم که می‌تواند بسیار خطرساز شود.

وی افزود: متاسفانه برخی کاندیداها با ارسال پیامک، فراخوان تجمع برای افتتاحیه ستاد خود می دهند که این رفتارها به شدت خطرآفرین است و کاندیداها باید بدانند که جان و سلامت مردم در اولویت هرچیزی است.

دکتر مرادی گفت: در حال حاضر روند برگزاری تبلیغات انتخاباتی برخی کاندیداها اصلا مطلوب نیست و با پروتکل های بهداشتی بسیار فاصله دارد و همین امر می تواند در آینده نزدیک استان را گرفتار کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: اگر این روند طی روزهای آتی هم ادامه یابد، بدون شک استان پس از انتخابات با پیک پنجم کرونا مواجه خواهد شد.

وی از افزایش یازده درصدی بستری های کرونا در استان نسبت به هفته گذشته خبر داد وافزود: با تداوم این رفتارها در هفته های آتی باید شاهد افزایش بیش از پیش بستری ها و فوتی‌های کرونا باشیم.

دکتر مرادی از مسئولان مربوطه خواست با تخلفاتی ایچنینی مقابله کنند و یادآور شد: بحث عدم رعایت پروتکل های بهداشتی کرونا باید جزو تخلفات انتخاباتی کاندیداها محسوب شده و با کاندیداهای متخلف در این زمینه برخورد شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گفت: شور انتخاباتی طرفداران کاندیداها را درک می کنیم، اما این افراد باید بدانند سلامت و جان آنها و خانواده هایشان در اولویت است و اگر می خواهند طرفداری داشته باشند، این کار با رعایت پروتکل های بهداشتی شدنی است.

وی افزود: انتظار ما این است که افراد در اماکن سربسته به هیچ عنوان تجمع نکنند و در محیط های باز هم ماسک زده و از سایر افراد فاصله لازم را داشته باشند.

دکتر مرادی گفت: در کنار این توصیه این است که افراد عمدتا در فضای مجازی از کاندیداهای خود حمایت کنند و حتی المقدور در تجمعات و اماکن شلوغ حاضر نشوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین با اشاره به عدم توجه مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی، گفت: متاسفانه بخشی از مردم با شروع روند واکسیناسیون این تصور را دارند که کرونا پایان گرفته، درحالیکه تاکنون حدود پنج درصد مردم استان واکسینه شده اند و کرونا هنوز در شهرها و روستاهای استان جولان می دهد.

دکتر مرادی با بیان اینکه این تصور غلط می‌تواند در آینده استان را گرفتار کند، افزود: مردم باید بدانند کرونا همچنان به قوت خود باقی است و نباید از این هیولا غافل شد.

۲۴ خرداد ۱۴۰۰ ۱۵:۲۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید