اخبار

چگونه چشم خود را تقویت کنیم؟

چگونه چشم خود را تقویت کنیم؟

اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که با گوشی و فضای مجازی زیاد سروکار دارید و خستگی چشم‌ها شما را اذیت می‌کند، چند راهکار تقویت چشم را در این گزارش بخوانید.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، کارشناس نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: وقتی صحبت از چگونه چشم خود را تقویت کنیم؟تقویت چشم می‌کنیم اولین موردی که به ذهن می‌رسد ویتامین آ است، اما این ویتامین مهم علاوه بر تقویت چشم باعث سلامت پوست و تقویت سیستم ایمنی می‌شود.

لاله مظفری با بیان اینکه چشم ما به این ویتامین وابسته است و کمبود آن باعث شب کوری می‌شود، افزود: این ماده در سبزیجات، میوه‌های زرد و قرمز، کدو سبز، هویج، کدو حلوایی، فلفل دلمه‌ای زرد و قرمز وجود دارد.

وی اضافه کرد: علاوه بر ویتامین آ، ویتامین ب ۲ نیز برای سلامت چشم مفید است، اگر دچار خستگی چشم هستید و یا رگ‌های قرمزی در چشم تان وجود دارد ویتامین ب ۲ می‌تواند این مشکل را برطرف کند، این ویتامین در غلات، لبنیات، سویا، اسفناج و گوشت وجود دارد.

مظفری گفت: «لوتئین» نیز یکی از آنتی اکسیدان‌هایی است که می‌تواند اختلالات چشمی، شبکیه و خستگی چشم را کاهش دهد، اگر میخواهید از این ماده پر خاصیت برای تقویت چشم هایتان بهره‌مند شوید کلم بروکلی، زرده تخم مرغ، مرکبات و میوه‌ها را مصرف کنید، همچنین بتاکارتن و پتاسیم موجود در کدو سبز نیز باعث تقویت سلول‌های چشم می‌شود.

این کارشناس نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی گفت: بانوانی که خیاطی و گلدوزی می‌کنند و یا افرادی که با سیستم کامپیوتر و گوشی زیاد سرکار دارند در کنار این مواد می‌توانند از مکمل‌های تقویت چشم استفاده کنند که این مکمل‌ها را می‌توانند زیر نظر پزشک از داروخانه‌ها تهیه کنند.
۲۶ خرداد ۱۴۰۰ ۱۲:۴۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید