اخبار

آغاز طرح سنجش سلامت نوآموزان دبستان در کرمانشاه

آغاز طرح سنجش سلامت نوآموزان دبستان در کرمانشاه

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از آغاز طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان از امروز ۶ تیرماه ۱۴۰۰ در این استان خبر داد.

دکتر ابراهیم شکیبا در گفتگو بامیزخبر روابط عمومی دانشگاه اظهار کرد: طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در پایگاه‌های سنجش و مراکز جامع خدمات سلامت استان کرمانشاه از فردا یکشنبه ۶ تیرماه ۱۴۰۰ آغاز می‌شود.

وی افزود: این طرح با هدف جای دهی درست در نظام آموزشی و مداخلات به هنگام در امر غربالگری سلامت نوآموزان در ۲۳ پایگاه‌ها ثابت و ۱۳ پایگاه سیار استان کرمانشاه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل آموزش و پرورش اجرا می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: والدین پس از ثبت نام اولیه نوآموز خود در مدرسه نسبت به نوبت دهی در پایگاه سنجش سلامت نزدیک محل سکونت خود اقدام و در تاریخ مقرر در پایگاه حضور پیدا کنند.

دکتر شکیبا با بیان اینکه نوآموزان در پایگاه‌های سنجش سلامت از نظر بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی مورد سنجش و غربالگری قرار می‌گیرند، تصریح کرد: معاینات پزشکی توسط پزشکان مراکز جامع خدمات سلامت معرفی شده انجام و پس از تأیید، نوآموز برای ثبت نام نهایی به مدرسه موردنظر خود مراجعه می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا برای حفظ سلامتی نوآموزان، والدین، کارکنان سنجش و خانواده‌های آن‌ها رعایت مواردی همچون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای سنجش سلامت فرزندان در پایگاه‌ها توسط والدین، حضور مراجعه کنندگان در روز و ساعت تعیین شده از سوی پایگاه سنجش، حضور یک نفر برای همراهی نوآموز و استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در محل سنجش توسط نوآموز و همراه ضروری است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: چنانچه همراه نوآموز یا خود نوآموز دارای علائم مشکوک به کرونا بوده و یا مبتلای قطعی باشد، باید مدیر یا منشی پایگاه سنجش را به صورت تلفنی در جریان گذاشته و پس از پایان ۲ هفته قرنطینه با نوبت دهی مجدد مراجعه کنند.

به گفته شکیبا همراه داشتن وسایل اضافه توسط نوآموز و والدین ممنوع بوده و ترجیحاً از خوردن و آشامیدن در محل پایگاه سنجش خودداری و در صورت نیاز از بطری آب معدنی و لیوان یک بار مصرف شخصی استفاده شود.

وی تصریح کرد: پایگاه‌های سنجش بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی گندزدایی شده و رعایت فاصله گذاری اجتماعی توسط عوامل اجرایی سنجش مورد توجه ویژه است.
۶ تیر ۱۴۰۰ ۰۹:۰۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید