اخبار

شوخی مرگبار والدین با کرونا!

شوخی مرگبار والدین با کرونا!

یک فوق تخصص عفونی اطفال با اشاره به افزایش شیوع ابتلا به کرونا در کودکان از زمان شروع کرونای انگلیسی گفت: متاسفانه بسیاری والدین این بیماری را در کودکان جدی نمی گیرند.

دکتر کیقباد قدیری در گفت و گو با ایسنا با اشاره به افزایش موارد ابتلای کودکان به کرونا گفت: با شروع کرونای انگلیسی متاسفانه تعداد بیشتری از کودکان و نوجوانان درگیر این بیماری شده اند و نیاز است که در این زمینه والدین هوشیار باشند.

وی افزود: یکی از چالش ها در این زمینه این است که متاسفانه بسیاری والدین کرونا را درکودکان جدی نمی گیرند و فکر می کنند کودک آنها سرماخورده و همین امر موجب می شود پیگیری جدی برای درمان نداشته و از طرفی پیشگیری های لازم را برای جلوگیری از شیوع این بیماری انجام ندهند.

این فوق تخصص عفونی اطفال تصریح کرد: این امر تهدیدی برای سلامت کودکان و سلامت خود آنهاست، چرا که با نادیده گرفتن بیماری و عدم رعایت اصول قرنطینه امکان انتقال بیماری به بزرگسالان وجود داشته و می تواند جان افراد و بزرگسالان فامیل را هم به خطر بیندازد.

دکتر قدیری گفت: از طرفی برخی والدین فکر می کنند کرونا در بچه ها مانند بزرگسالان نیست و مانند یک بیماری سرماخوردگی ساده است که نمی تواند خطری برای بچه ها داشته باشند و این درحالی است که کودکان هم در شمار قربانیان این بیماری قرار دارند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: والدین باید بدانند کرونا با کسی شوخی ندارد و این بیماری می تواند در کودکان آنها هم ایجاد عارضه کرده و حتی جان آنها را بگیرد.

وی یادآور شد: در بسیاری کودکان بیماری کرونا بصورت خفیف بروز پیدا می کند، اما در تعدادی از آنها هم شاهد بروز عوارض شدید بیماری از جمله درگیری های قلبی هستیم و بعضی از کودکان هم دراین میان جان خود را از دست داده اند.

این فوق تخصص عفونی اطفال افزود: با توجه به این شرایط از والدین می خواهیم که علائم مشابه سرماخوردگی را درکودکان خود جدی گرفته و احتمال ابتلا به کرونا را بدهند و با رعایت پروتکل ها حتما کودک خود را نزد پزشک ببرند.

وی افزود: همچنین والدین باید به بروز علائم گوارشی هم در کودکان توجه کنند، چرا که علائم گوارشی کرونا در کودکان شایع‌تر است و با مشاهده علائمی مانند دل درد، دل پیچه، اسهال، استفراغ و ... باید حتما کودک خود را نزد پزشک ببرند.

دکتر قدیری توصیه کرد: والدین با مشاهده علائم  باید بطور جدی اصول قرنطینه را رعایت کرده و کودکان خود را به مهمانی و پارک و ... نبرند تا از شیوع این بیماری در سطح جامعه پیشگیری شود.

۷ تیر ۱۴۰۰ ۱۶:۴۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید