اخبار

۹۰ درصد لوازم آرایشی و بهداشتی عرضه شده در کرمانشاه سالم است

۹۰ درصد لوازم آرایشی و بهداشتی عرضه شده در کرمانشاه سالم است
 
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه ساماندهی شرکت‌های پخش آرایشی و بهداشتی کار بسیار مفیدی است، گفت: اکنون بیش از ۹۰ درصد اجناس آرایشی و بهداشتی و مکمل‌های ورزشی که در داروخانه‌ها عرضه می‌شود، سالم است.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر قباد محمدی عصر یکشنبه در جلسه پایش مدیریت نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل‌های ورزشی افزود: اگر مرز اندیشه بر روی مصرف کالاهای سلامت محور غیرمجاز بسته شود عرضه بی رویه آنها نیز کم شده و بساط سودجویان برچیده می‌شود.
 
وی اظهار داشت: مردم اطلاع کافی از مضرات مصرف کالاهای سلامت محور قاچاق و غیرمجاز ندارند و معمولا به خاطر قیمت کمتر یا تبلیغات اغوا کننده به مصرف این نوع کالاها گرایش پیدا می‌کنند.
 
دکتر محمدی تاکید کرد: ما باید بیشتر وقت و انرژی خود را برای قانع کردن و اطلاع رسانی به مردم بگذاریم تا هنگام خرید کالاهای سلامت محور (آرایشی و بهداشتی، مکمل‌های ورزشی، دارو و مواد خوراکی) به ابعاد مختلف آن از قبیل اصالت کالا، تاریخ تولید و انقضا، شیوه نگهداری و نحوه عرضه دقت کنند همچنین باید به این نتیجه برسند که چه کالایی برای سلامتی آنها ضرر دارد تا آن را نخرند.
 
مدیر نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هم در این جلسه گفت: گستردگی کار حوزه نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی، مکمل و بازرسی ویژه و بسیار زیاد است.
 
دکتر کیومرث رحیمی افزود: براساس برنامه عملیاتی تمام داروخانه‌های استان باید چهار بار در سال پایش شوند. بازدیدهای گسترده از باشگاه‌های بدنسازی، فروشگاه‌های عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی، عطاری‌ها، آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی از جمله وظایف ما است که باید با دقت بسیار انجام شود.  
 
وی یادآور شد: علاوه بر اینها گشت‌های مشترکی نیز با ادارات مختلفی چون پلیس نظارت بر اماکن عمومی، پلیس امنیت، پلیس مبارزه با مواد مخدر و اداره ورزش و جوانان در طول سال دایر کرده و بر فعالیت واحدهای صنفی زیر مجموعه نظارت می‌کنیم.
 
 
۷ تیر ۱۴۰۰ ۱۷:۰۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید