اخبار

یک متخصص بیماریهای عفونی: علائم مشابه سرماخوردگی را باید "کرونا" فرض کرد

یک متخصص بیماریهای عفونی:  علائم مشابه سرماخوردگی را باید "کرونا" فرض کرد

 یک متخصص بیماریهای عفونی با تاکید بر شباهت زیاد کرونای نوع "دلتا" با سرماخوردگی، گفت: در شرایط شیوع این بیماری تمام علائم مشابه سرماخوردگی را باید کرونا تصور کرد و عملا در این شرایط چیزی به اسم سرماخوردگی نداریم.

دکتر بابک صیاد با اشاره به شیوع سویه جدید کرونا در برخی استان‌های کشور، گفت: متاسفانه این سویه جدید که به "دلتا" معروف است، در کشور شیوع پیدا کرده و در برخی استان های جنوبی و نیز سیستان و بلوچستان به حالت طغیان درآمده است.

صیاد گفت: احتمال ورود این سویه به استان هم محتمل است و مهمترین خصوصیتی که افراد باید در خصوص این نوع از کرونا بدانند قدرت سرایت پذیری بالای آن است.

وی افزود: همین سرعت انتقال بالا می تواند ظرف مدت کوتاهی آمار مبتلایان را افزایش دهد، بنابراین همه باید در بحث پیشگیری مراقبت های لازم را داشته باشند.

این متخصص بیماریهای عفونی در خصوص علائم این نوع از کرونا گفت: علائم در این سویه جدید بسیار مشابه سرماخوردگی است و عموما با آبریزش بینی، گلودرد و سردرد خود را نشان می دهد.

رییس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: در دسته ای بیماران هم علائم گوارشی از جمله اسهال شایع است.

این متخصص بیماری های عفونی با بیان اینکه هنوز نمی توان اظهار نظر دقیقی در خصوص شدت این سویه جدید داشت، گفت: آنچه مهم است اینکه ویروس کرونا از هر نوع آن می تواند خطرناک و و کشنده باشد.

وی در خصوص تفاوت علائم سویه جدید با سرماخوردگی و راهکار تشخیص آن، گفت: در شرایط شیوع کرونا چیزی به اسم سرماخوردگی نداریم و هر علائم شبیه سرماخوردگی برای ما کرونا محسوب می شود، مگر آنکه خلاف آن ثابت شود، بنابراین افراد به محض مشاهده علائم مشابه سرماخوردگی باید به کرونا مشکوک شده و نزد پزشک مراجعه کنند.

وی افزود: در حال حاضر تست های کرونا به میزان کافی و رایگان در دسترس است و افرادی که مشکوک هستند می توانند با انجام تست در این زمینه مطمئن شوند.

این متخصص بیماریهای عفونی در ادامه با اشاره به تاثیر واکسن کرونا در مقابله با سویه جدید گفت: افرادی که واکسن زده اند بویژه آنها که هر دو نوبت واکسن را دریافت کرده اند تا حد زیادی بدنشان در مقابل سویه جدید مقاوم است، بنابراین از تمامی افرادی که فراخوان شده اند می خواهیم هرچه سریعتر برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

۱۴ تیر ۱۴۰۰ ۲۲:۴۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید