اخبار

فوت یک نفر بر اثر ابتلا به تب کریمه کنگو در جوانرود

فوت یک نفر بر اثر ابتلا به تب کریمه کنگو در جوانرود

رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه از فوت یک بیمار با علائم تب کریمه کنگو در شهرستان جوانرود خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ،شناسایی یک مورد مورد مبتلا به تب کریمه کنگو در جوانرودشکیبا با اشاره به اینکه تب خونریزی دهنده کریمه – کنگو (CCHF) یک بیماری خونریزی دهنده تب دار حاد است که معمولا به وسیله کنه منتقل می‌شود خاطر نشان کرد: بیماری باشروع ناگهانی تب همراه با درد عضلانی آغاز می‌شود و سپس تظاهرات خونریزی دهنده با سابقه گزش کنه یا له کردن با دست، تماس مستقیم با دام و یا بافت‌های حیوانات آلوده مشاهده می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در هفتم تیرماه امسال یک بیمار با علائم تب کریمه کنگو در شهرستان جوانرود شناسایی و به بیمارستان امام رضا (ع) شهرستان کرمانشاه مراجعه کرد گفت: بر اساس پروتکل کشوری موضوع پیگیری و درمان شروع شد، اما متاسفانه با توجه به اینکه میزان مرگ و میر بیماری تب کریمه کنگو بالا است بیمار به درمان پاسخ نداد و (دهم تیرماه) فوت کرد.

وی گفت: برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری محافظت در برابر گزش کنه بخصوص توسط کودکان و دامداران در هنگام تماس با دام ضروری است.

رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به اینکه دامداران و افرادی که با دام سر و کار دارند باید به منظور حفظ سلامت خود و جلوگیری از ابتلا به تب کریمه مسائل بهداشتی را با دقت رعایت کنند گفت: این افراد در زمان نزدیک شدن به دام‌ها حتماً از دستکش، چکمه و عینک استفاده کنند.

دکتر شکیبا خرید گوشت غیربهداشتی را یکی دیگر از عوامل شیوع بیماری تب کنگو عنوان کرد و افزود: مردم به منظور حفظ سلامت خود از خرید گوشت از دستفروشان و افرادی که به صورت غیربهداشتی اقدام به ذبح می‌کنند، پرهیز کنند.

۱۵ تیر ۱۴۰۰ ۱۴:۱۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید