اخبار

واکسیناسیون ۶۵ درصد از جامعه هدف در کرمانشاه

واکسیناسیون ۶۵ درصد از جامعه هدف در کرمانشاه

تاکنون ۶۵ درصد جمعیت بالای ۷۰ سال در استان کرمانشاه دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما کرمانشاه، معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به اینکه از این تعداد ۳۱ درصد هم دز دوم واکسن را دریافت کرده اند خاطر نشان کرد: گروه هدف واکسیناسیون در حال حاضر شامل افراد بالای ۷۰ سال است.

دکتر سارا شاه آبادی با بیان اینکه تزریق واکسن برای گروه‌های سنی جدید بعد از اعلام وزارت بهداشت تنها منوط به ثبت نام در سایت سلامت با آدرس salamat.gov.ir است خاطر نشان کرد: تاکنون ۱۷۲ هزار دز واکسن کرونا در نوبت‌های اول و دوم تزریق شده است.

وی با بیان اینکه ایجاد پایگاه‌های تجمیعی در بالا بردن سرعت واکسیناسیون بسیار موثر است عنوان کرد: به محض ورود محموله جدید واکسن به استان روند واکسیناسیون کرونا تداوم خواهد یافت.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه ویروس غالب هم اکنون در استان‌های با درگیری بالا ویروس جهش یافته دلتاست گفت؛ این ویروس نوعی ویروس جهش یافته هندی است.

دکتر شاه آبادی افزود: این ویروس سرعت سرایت بیشتری نسبت به ویروس‌های قبلی دارد و از طرفی دوره کمون آن نیز بسیار کوتاه و حدود۴۸ ساعت است در حالیکه دوره کمون در ویروس کرونای چینی ۲ تا ۱۴ روز است.

وی تب، گلودرد و آبریز ش بینی را از علائم اصلی ویروس دلتا دانست و گفت: مردم در صورت مشاهده علائم شبیه به سرماخوردگی یا علائم گوارشی به خصوص در کودکان به سرعت به مراکز منتخب تشخیص و درمان بیماران سرپایی کرونا (مراکز ۱۶ ساعته) در سطح استان مراجعه کنند تا از نظر ابتلا به کرونا بررسی شوند چرا که درمان سریع در پیشگیری از بدحال شدن و بستری افراد بسیار موثر است.

۱۵ تیر ۱۴۰۰ ۱۴:۴۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید