اخبار

دکتر مرادی :کنترل و مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور در استان نیازمند یک همیاری و کمک جمعی است

دکتر مرادی :کنترل و مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور در استان نیازمند یک همیاری و کمک جمعی است
 
اولین جلسه کارگروه استانی مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور در سال ۱۴۰۰ در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد.
 
 دکتر مرادی رییس دانشگاه گفت: از همه مسئولین استانی، اصناف عزیز و همه مردمی که در بحث کنترل کرونا ما را یاری کردند صمیمانه تشکر می کنم.
 
وی اظهار داشت: در بیماری کرونا ثابت شد سلامت در کنار امنیت مهم ترین مسئله زندگی انسان است و آسیب اقتصادی، روحی، آموزشی در هیچ مورد دیگر به اندازه کرونا عواقب نداشت.
 
 وی گفت: براساس مسائل ثابت شده علمی اگر ما با تمام قوا و صد در صد عملکرد مثبت داشته باشیم تنها قادریم 25% سلامت مردم را حفظ کنیم و75% آن عواملی است که از دست ما خارج است که کمک و یاری مسئولین  دیگر سازمانها و خود مردم را می طلبد.
 
 دکتر مرادی تاکید کرد:بحث قاچاق کالاهای سلامت محور نیازمند یک همیاری و کمک جمعی است گفت: معضلاتی مانند مواد نیروزا، لوازم آرایشی، داروهای رونگردان، متادون، مواد مخدر و ... گستردگی کار در بازار کالاهای سلامت محور را نشان می دهد .
 
متاسفانه از طرفی عطاری ها و عده ای به نام طب سنتی به جای اینکه در کنار ما باشند و در درمان های سبک یاری کننده ما باشند درمان اصلی بیماری را به تاخیر می اندازند و خودشان به معضل مهمی تبدیل شده اند.
 
وی معتقد بود بحث قاچاق کالاهای سلامت محور یک زنجیره به هم پیوسته است و به تنهایی هیچ کسی قادر به حل آن نیست بلکه باید ریشه یابی شود و عوامل اصلی که منجر به قاچاق می شود بررسی و راهکارهای موثر در راستای پیشگیری از آن ارائه گردد.
 
دکتر مرادی افزود: بحث دیگری که در این خصوص بسیار کمک کننده است موضوع آموزش به بازاریان و دریافت کنندگان کالاها و خدمات است که با برگزاری کلاس های آموزشی ، ظرفیت های صدا و سیما و فضای مجازی می توانیم مردم را از عوارض خطرناک داروهای نیروزا و .... آگاه کنیم.
 
رئیس دانشگاه اعلام کرد:  اکنون ما درحال آموزش دستیار تخصصی طب سنتی برپایه های علمی در دانشگاه هستیم و ۲ نفر عضو هیات علمی در سلامتکده که تلفیقی از طب سنتی و نوین است فعالیت می کنند‌
 
او افزود: استفاده از ظرفیت گروه های مختلف در دانشگاهها و ارائه راهکارهای روانشناسی و اجتماعی در این زمینه بسیار کمک کننده است.
 
وی عنوان کرد:به دلیل اینکه در قاچاق کالاهای سلامت محور بحث سود مطرح است بایستی از اهرم های قانونی در کنار مسائل آموزشی و فرهنگی و کار بر روی افکار عمومی استفاده کنیم.
 
رئیس دانشگاه گفت: در راستای کمک به افراد صالح و سالم ، نیروی انتظامی و قضایی بسیار مهم هستند و امیدوارم جلسات این کارگروه اختصاصی تر شده و با توان و قدرت بیشتر ، سلامت اجتماعی، اقتصادی و روانی جامعه ما تامین شود و یک جامعه سالم داشته باشیم.
 
🆔@k_health
 
۲۳ تیر ۱۴۰۰ ۱۴:۳۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید