اخبار

مدیر درمان تامین اجتماعی کرمانشاه: بیش از ۲میلیون مراجعه به مرکز درمانی تامین اجتماعی صورت گرفته است

مدیر درمان تامین اجتماعی کرمانشاه: بیش از ۲میلیون مراجعه به مرکز درمانی تامین اجتماعی صورت گرفته است

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: بیش از ۲میلیون مراجعه به مرکز درمانی تامین اجتماعی صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، میثم حجتی پور ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته تأمین اجتماعی اظهار کرد: بخش درمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه دارای ۲ بیمارستان شهدا و حضرت معصومه (س) و ۲ پلی کلینیک در کرمانشاه بوده و در شهرستان‌های اسلام آباد غرب، بیستون، پاوه، جوانرود و سنقر و کلیایی مراکز درمانی تأمین اجتماعی در حال فعالیت هستند.

وی افزود: تأمین اجتماعی در حوزه درمان غیرمستقیم نیز فعالیت داشته و معاونت خرید و اسناد پزشکی در عقد قرارداد با پزشکان، مراکز آزمایشگاهی و در کمیسیون پزشکی برای مسائل مربوطه ارائه خدمت می‌کند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به اقدامات انجام شده در سال گذشته تصریح کرد: تعمیر، بازسازی و مرمت دستگاه رادیولوژی و ساختمان آن در بیمارستان شهدا انجام گرفته که از اقدامات ضروری برای مرکز درمانی شهدا است و همچنین راه‌اندازی انبار استاندارد ذخیره دارو و تجهیزات پزشکی در بیمارستان حضرت معصومه (س) برای زمان‌های اضطرار در استان کرمانشاه با اعتبار بیش از ۱۵ میلیارد تومان انجام گرفته است.

حجتی پور بیان کرد: بخش ان آی سی یو ویژه نگه داری کودکان در بیمارستان حضرت معصومه (س) کرمانشاه با تأیید دانشگاه علوم پزشکی راه اندازی و تعداد موارد فوت کودکان از میانگین کشوری پایین‌تر آمده و تخت‌های این بیمارستان از ۱۰۷ به ۱۲۰ تخت افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: سال ۱۴۰۰ برای تأمین اجتماعی استان کرمانشاه سال تحول بوده و عملیات ساخت اورژانس بیمارستان شهدا در ساختمانی به مساحت سه هزار و ۲۰۰ متر مربع در ۲ طبقه در مدت ۲ سال ساخته و بهره‌برداری خواهد شد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به راه اندازی بخش ال دی آر بیمارستان حضرت معصومه (س) مخصوص زنان زایمان گفت: بخش ال در آر با هشت اتاق مجزا در ۹ ماهه آینده راه اندازی و بهترین بخش زنان زایمان را در استان کرمانشاه خواهیم داشت.

حجتی پور خاطر نشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های درمانی تأمین اجتماعی استان کرمانشاه برای بیمارستان حضرت معصومه (س) ساخت درمانگاه تخصصی در محیط بیمارستان اما خارج از بخش‌های درمانی در ۲ طبقه با زیر بنای یک هزار و ۳۰۰ متر مربع بوده که نقشه‌های معماری و اعتبار آن تهیه شده است.

وی تصریح کرد: مقدمات ساخت و راه اندازی درمانگاه در شهرستان‌های سرپل ذهاب، کنگاور، هرسین و صحنه و بیستون مهیا شده و خدمات درمانی با کیفیت مطلوب در اختیار بیمه شدگان قرار خواهد گرفت.

بستری ۱۶۰۰ بیمار کرونایی از ابتدای شیوع کرونا در بیمارستان شهدا

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه بیان کرد: در سال گذشته ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به مراکز درمانی تأمین اجتماعی استان کرمانشاه مراجعه کرده‌اند که با توجه به ۷۷۰ هزار بیمه شده تأمین اجتماعی در استان به صورت متوسط هر فرد سه بار به مراکز درمانی مراجعه داشته و کرونا سبب افزایش مراجعات به مراکز درمانی بوده است.

حجتی پور با اشاره به خدمات درمانی ارائه شده در ایام کرونایی اضافه کرد: از ابتدای شیوع کرونا در استان کرمانشاه یک هزار و ۶۰۰ نفر در بیمارستان شهدا با ظرفیت ۵۰ تخت بستری شدند و همچنین ۲۱ هزار سی تی اسکن انجام و هشت هزار و ۲۰۰ مورد مثبت کرونایی ثبت شده است و هشت میلیارد تومان اعتبار برای مبارزه با کرونا اختصاص یافته است.

صدور ۵۵۰ هزار نسخه الکترونیک در کرمانشاه

وی با اشاره به اجرای طرح نسخه الکترونیک در استان کرمانشاه بیان کرد: از اسفند ۹۹ چاپ دفترچه کاغذی در استان کرمانشاه متوقف شده و هم اکنون روزانه سه تا پنج هزار نسخه الکترونیک و در مجموع ۵۵۰ هزار نسخه الکترونیک در استان صادر شده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه افزود: با اجرای این طرح در مدت ۴۸ ساعت ۸۰ درصد حق تأمین اجتماعی به حساب پزشکان واریز می‌شود و در حال حاضر یک هزار و ۲۰۰ مرکز درمانی شامل ۵۰۰ پزشک از نسخه الکترونیک استفاده می‌کنند.
۲۷ تیر ۱۴۰۰ ۱۳:۴۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید