اخبار

کرمانشاه در آستانه ورود به پیک پنجم کرونا / احتمال افزایش فوتی ها از هفته آینده در کرمانشاه

کرمانشاه در آستانه ورود به پیک پنجم کرونا / احتمال افزایش فوتی ها از هفته آینده در کرمانشاه

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه استان در آستانه ورود به پیک پنجم قرار داد، گفت: عادی انگاری کرونا سبب افزایش تعداد مبتلایان و بستری‌ها شده که احتمال دارد در هفته آینده با افزایش تعداد فوتی‌ها نیز مواجه شویم.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، هوشنگ بازوند در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که به ریاست رییس جمهور و به صورت ویدئو کنفرانس با حضور استانداران و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه میانگین رعایت پروتکل‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی توسط مردم بسیار کاهش یافته و با ورود نوع جهش یافته این ویروس از شرق کشور در روز‌های اخیر شاهد افزایش روند تعداد بستر‌های و مبتلایان به بیماری کرونا هستیم و عملاً کرمانشاه در آستانه ورود به پیک پنجم قرار دارد.

وی افزود: اگر همین روند ادامه داشته باشد در هفته‌های آینده با افزایش تعداد فوتی‌ها هم روبرو خواهیم شد، لذا باید با جدیت پروتکل‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

بازوند خاطرنشان کرد: همه در جریان هستیم که پیک پنجم کرونا در کشور از استان سیستان و بلوچستان شروع شد و در حال حاضر به منطقه غرب کشور رسیده و استان کرمانشاه نیز در شروع اول پیک پنجم قرار گرفته است.

استاندار کرمانشاه اظهار داشت: متاسفانه شاهد هستیم که روند بستری‌ها در استان صعودی است و از همه مردم استان می‌خواهیم که با جدیت و مشارکت بیشتری پروتکل‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند. همچنین از اصناف و کسبه تقاضا داریم با توجه به وضعیت قرمز کرونایی استان، تمام شرایط ستاد ملی کرونا را رعایت کنند، زیرا در این شرایط رستوران‌های مسقف و سرپوشیده به هیچ عنوان حق توزیع غذا را ندارند و در صورت مشاهده دستگاه‌های ذیربط و اصناف موظف به برخورد جدی با این مشاغل هستند.

بازوند بر نظارت جدی بر فعالیت تالار‌ها هم تاکید کرد وافزود: برگزاری مراسم عروسی و عزا در استان باید متوقف شود و فرمانداران باید در این زمینه نظارت جدی تری داشته باشند.

استاندار کرمانشاه گفت: رستوران های مسقف و سرپوشیده فقط مجاز به تحویل غذا به صورت بیرون بر هستند و اگر غیر از این باشد در واقع حق الناس صورت گرفته و همه باید تلاش کند که این پیک را هم با همکاری همه مردم و دستگاه های اجرایی پشت سر بگذاریم.

بازوند با بیان اینکه ما از تعطیلی هیچ شغل و صنفی خوشحال نمی شویم گفت: تاکید ما بر تعطیلی مشاغل فقط به منظور سلامتی و تندرستی مردم است و طبیعتاً نمی خواهیم که با تعطیلی صنفی ، شغلی را از دست بدهیم اما در شرایط حاضر آنچه که مهم و الزامی است رعایت پروتکل های بهداشتی است.

وی گفت: از مردم بزرگوار استان می‌خواهیم که به خاطر سلامت و تندرستی خودشان و همچنین با توجه به خستگی کادر درمان پس از گذشت یک و نیم سال از روند شیوع بیماری کرونا، هر چه بیشتر به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه کنند تا این پیک را هم با هزینه و خسارت کمتری پشت سر بگذاریم.

استاندار کرمانشاه گفت: با بررسی شکل گیری روند پیک پنجم کرونا در استان هایی که از مدت قبل دچار روند شیوع پیک پنجم شده اند می بینیم که بعد از 20 روز روند فوتی های آنها افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: بنابراین با توجه به اینکه ما در استان در آغاز روند این پیک قرار گرفته ایم برای جلوگیری از روند فوتی باید نهایت اهتمام و جدیت خود را با رعایت شیوه نامه های بهداشتی بکار بگیریم و نباید بگذاریم که ما هم در استان گرفتار این روند شویم.

بازوند با تاکید بر اینکه تحت هیچ شرایطی نباید آب و برق بیمارستان‌ها قطع شود، گفت: علاوه بر دانشگاه علوم پزشکی، تمام نیرو‌های شرکت آب و فاضلاب، برق منطقه‌ای و توزیع برق هم باید در محل کار حضور داشته باشند و شیفت بندی شامل حال آن‌ها نمی‌شود و این دستگاه‌ها می‌توانند با ظرفیت ۱۰۰ درصدی از پرسنل و کارمندان خود به ارائه خدمت بپردازند و روند کار بانک ها را به شورای بانک های استان واگذار می کنیم.

 

 

۱۰ اَمرداد ۱۴۰۰ ۱۰:۰۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید