اخبار

آغاز واکسیناسیون معلمان از امروز در کرمانشاه

آغاز واکسیناسیون معلمان از امروز در کرمانشاه

واکسیناسیون ۳۰ هزار معلم و کادر آموزشی مدارس استان کرمانشاه از امروز آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، آغاز واکسیناسیون معلمان از امروز در کرمانشاهرئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت در آیین آغاز این طرح در هنرستان صنایع شیمیایی کرمانشاه گفت: برای ۱.۴ میلیون نفر معلم و کادر مدارس کشور ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده دز اول واکسن تزریق می‌شود.

دکتر محمدمهدی گویا افزود: در تلاشیم کار واکسیناسیون این افراد هرچه سریعتر به اتمام برسد چرا که با نزدیک شدن به زمان بازگشایی مدارس آموزگاران و کادر مدرسه باید از ایمنی لازم برخوردار شوند.

وی روال فعلی واکسیناسیون را خوب ارزیابی کرد و گفت: اگر با روند کنونی واکسیناسیون انجام شود، امیدواریم در زمان کمی گروه‌های مختلف علیه بیماری واکسینه شوند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز گفت: با هماهنگی صورت گرفته با دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه واکسیناسیون معلمان و کادر آموزشی مدارس از امروز آغاز شد و معلمان می‌توانند واکسن خود را انتخاب کنند.

یزدان پناه افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده کار واکسیناسیون در شهر کرمانشاه در سه مرکز هنرستان صنایع شیمیایی برای معلمان ناحیه یک، سالن ورزشی بعثت برای معلمان ناحیه ۲ و کانون امام خمینی در ایستگاه ۸ کارمندان برای معلمان ناحیه سه انجام می‌شود.

وی گفت: تزریق واکسن کرونا در شهرستان اسلام آباد غرب به صورت مرکز جداگانه و در سایر شهرستان‌های استان کرمانشاه در مراکز بهداشت انجام خواهد گرفت.
یزدان پناه خاطر نشان کرد: بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تمام واکسن‌های مجاز داخلی و خارجی برای انجام این فرآیند در نظر گرفته شده و روزانه سه هزار معلم در برابر ویروس کرونا واکسینه می‌شوند.

دکتر شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز از آغاز واکسیناسیون افراد ۴۵ سال به بالا در استان طی چند روز آینده خبر داد و گفت: متاسفانه تنها ۳۰ درصد مردم شیوه نامه‌های بهداشتی مانند زدن ماسک و فاصله اجتماعی را رعایت می‌کنند و با ورود کرونای دلتا به استان این موضوع بسیار خطرناک است.

واکسیناسیون نوبت اول معلمان در ۱۰ روز انجام و نوبت دوم هم ۲۸ روز بعد از تزریق اول انجام می‌شود.

۱۱ اَمرداد ۱۴۰۰ ۰۹:۵۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید