اخبار

چند روز پس از تزریق واکسن مصون می‌شویم؟

چند روز پس از تزریق واکسن مصون می‌شویم؟

 

یکی از روشهای مهم مقابله با بیماری کرونا واکسیناسیون است و تزریق واکسن می تواند از خطرات ناشی از ابتلاء به این بیماری در افراد بکاهد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: سازمان بهداشت جهانی و ستاد ملی کرونا برنامه‌ای مصوب کرده اند تا واکسیناسیون  همه افراد بر اساس اولویت‌های  سنی و شغلی  انجام شود.
دکتر بیگلری  با بیان اینکه ایمنی کامل در برابر ویروس کرونا دو هفته بعد از تزریق دز دوم  ایجاد می‌شود گفت: هر واکسنی که در دسترس است  بهترین گزینه برای تزریق  است.
وی  افزود: افرادی که دز اول واکسن کرونا را  دریافت کرده اند نسبت به  افرادی  که واکسن نزده اند از ایمنی بیشتری برخوردارند.
دکتر بیگلری با بیان اینکه کسانی که واکسن نزده اند بیشتر در معرض خطر قرار دارند گفت: تا این لحظه  تنها راهکار  کنترل اپیدمی  ویروس کرونا واکسیناسیون است و باید دو سوم جمعیت جهان واکسن را دریافت کنند.
دکتر بیگلری افزود: ویروس کرونا در حال جهش است و  ممکن است افرادی که واکسن نزده اند با جهش‌های بیشتر  ویروس ، مهار آن را سخت‌تر کنند.
وی گفت: هنوز اطلاعات دقیقی  از  این  ویروس که کمتر از دو سال از به وجود آمدن آن می‌گذرد نیست، اما حتی اگر  ویروس حذف نشود با واکسیناسیون می‌توان کاهش  چشمگیری در موارد بستری و مرگ و میر‌ها داشت.
رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: افراد پس از دریافت واکسن مایعات زیاد  مصرف و از انجام  فعالیت‌های سنگین خودداری کنند

۲۳ اَمرداد ۱۴۰۰ ۱۰:۳۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید