اخبار

تداوم روند افزایشی موارد بستری و ابتلا به کرونا در هفته های آینده

تداوم روند افزایشی موارد بستری و ابتلا به کرونا در هفته های آینده
دکتر مرادی رییس دانشگاه گفت:وضعیت کشور واستان وضعیت مناسبی نیست و با تعداد زیاد بیماران کرونایی بستری در بیمارستانها مواجه هستیم.
 
وی اظهار داشت:بیمارانی که در حال حاضر بیمارستانها بستری هستند به دلیل بی احتیاطی ها و حضور در مراسم ها و جشن های قبل از فرا رسیدن ماه محرم است .
 
او گفت:روند افزایشی ابتلا به کرونا در استان در هفته های آینده نیز ادامه خواهد داشت با توجه به وضعیت کنونی تمامی جراحی‌های غیراورژانسی و الکتیو در بیمارستانهای دانشگاهی و غیر دانشگاهی لغو شده و تعداد موارد بستری در بیمارستانها نسبت به گذشته کاهش یافته است و امکان اینکه تخت‌های بیشتری در بیمارستان ها در اختیار بیماران کرونایی قرار گیرد وجود دارد و از این ظرفیت باید برای درمان این بیماران استفاده شود.
 
دکتر مرادی بیان کرد:همچنین در نشست ستاد استانی کرونا که فرماندهان سپاه،ارتش و نیروی انتظامی نیز حضور داشتند بر همکاری و کمک تمام بیمارستانهای استان و اختصاص بخشهایی از آنها به بیماران کرونایی تاکید شد.
 
وی افزود: بیمارستانهای غیر دانشگاهی همیشه با دانشگاه به خوبی همراهی داشته اند و در حال حاضر نیز هر یک از این بیمارستانها باید ۲ تا ۳ برابر ظرفیت در نظر گرفته شده را به بیماران کرونایی اختصاص دهند تا در عبور از پیک پنجم در استان با مشکل مواجه نشویم.
 
رئیس دانشگاه گفت:هدف ما تنها افزایش تخت های بیمارستانی نیست بلکه برای ارائه خدمات ویژه و مورد نیاز بیماران کرونایی باید تمام توان و ظرفیت های بیمارستانها استفاده شود.
 
وی گفت:فداکاری ، ایثار و فعالیت بی وقفه کادر بهداشت و درمان در این شرایط بحرانی بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.
 
به گفته وی در حال حاضر روند واکسیناسیون در استان  سرعت بیشتری گرفته است و تجمع در مراکز تزریق واکسیناسیون در سطح استان بسیار کم گزارش شده است .
 
دکتر مرادی گفت:با افزایش ورود واکسن به استان در روزهای آینده شیفت عصر  مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در استان نیز فعال خواهد شد. 
 
گفتنی است در این جلسه روسای شبکه های بهداشت و درمان شهرستانهای استان به صورت ویدیو کنفرانس حضور داشتند. 
 
۲۵ اَمرداد ۱۴۰۰ ۰۰:۴۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید