اخبار

نکاتی که هیات‌های عزاداری در شرایط کرونایی باید رعایت کنند

نکاتی که هیات‌های عزاداری در شرایط کرونایی باید رعایت کنند
 

با توجه به شیوع ویروس کرونا لازم است عزاداران حسینی نکاتی را رعایت کنند تا از ابتلا به ویروس کرونا در امان باشند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، مسئول سلامت محیط شهرستان کرمانشاه گفت: متاسفانه آمار بستری بیمارانکرونایی در حال حاضر رو به افزایش است و رعایت دستور‌های بهداشتی به زیر ۳۵ درصد رسیده است که می‌تواند آسیب‌های جبران نا پذیری به دنبال داشته باشد.

خدادادیان افزود: در این شرایط برگزاری عزاداری‌های ماه محرم را داریم که شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی وزارت بهداشت ابلاغ شده که هیات‌ها باید این دستورالعمل‌ها را برای حفظ سلامت عزاداران رعایت کنند.

وی با اشاره به ممنوعیت حرکت دسته جات عزاداری از یک محله به محله دیگر گفت:در این شرایط عزاداری‌ها باید با رعایت فاصله اجتماعی در فضای باز انجام شود.

خدادادیان خاطرنشان کرد: برخی هیات‌ها عزاداری‌ها را در حیاط مدارس برپا می‌کنند که اقدام خوبی است، حتی می‌توانند از محوطه پارک ها، فضای سبز، زمین‌های خالی برای برگزاری عزاداری‌ها استفاده کنند.

مسئول سلامت محیط شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه در بین عزارادان باید فاصله چهار متری رعایت شود، گفت: افرادی که علائم بیماری دارند از حضور در هیات‌ها باید جداً خودداری کنند.

خدادادیان توصیه کرد: بیماران خاص، سالمندان و مادران باردار نیز باید از حضور در اجتماعات بپرهیزند.

وی گفت: در چنین شرایطی بهتر است عزاداری‌ها به فضای مجازی منتقل شود و مداحان اهل بیت و مبلغان در مساجد باید مردم را به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ملزم کنند تا کسی بدون ماسک در هیات‌ها حضور پیدا نکند.

خدادادیان افزود: همچنین در این ایام نذورات باید به صورت بسته بندی و خشک باشد و ایستگاه‌های صلواتی نباید چای و شربت توزیع کنند.

مسئول سلامت محیط شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه پیک پنجم ممکن است چندین ماه طول بکشد، گفت: اگر مردم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را پشت گوش بیاندازند اوضاع سخت‌تر می‌شود.

خدادادیان گفت: اگر مردم هیاتی را مشاهده کردند که شیوه نامه‌ها را رعایت نمی‌کنند با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند تا کارشناسان بهداشت آموزش‌های لازم را به آن‌ها بدهند و در صورتی که مجددا نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی کوتاهی کردند به دستگاه‌های نظارتی معرفی می‌شوند.

۲۶ اَمرداد ۱۴۰۰ ۱۵:۲۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید