اخبار

روند بستری ها و ابتلا به کرونا در استان همچنان رو به افزایش است

روند بستری ها و ابتلا به کرونا در استان همچنان رو به افزایش است
 
 
دکتر محمود رضا مرادی رییس دانشگاه  در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در سالن شهدای دولت استانداری گفت:کرمانشاه وارد پیک پنجم کرونا شده و آمارها نشان می دهد روند بستری ها و ابتلا به این ویروس همچنان رو به افزایش است.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه وی اظهار داشت: برپایی نمایشگاه‌های تخصصی بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در استان‌های مختلف از جمله کرمانشاه تا اطلاع بعدی ممنوع است.
 
دکتر مرادی گفت:انتظاری که در شرایط فعلی از عموم مردم داریم، حذف مهمانی ها و دورهمی ها، به حداقل رساندن ترددها، حذف ترددهای غیرضروری و استفاده از ماسک به صورت مستمر خصوصا در اجتماعات است.
 
به گفته وی هر فردی که علائم سرماخوردگی دارد باید بنا را بر ابتلا به ویروس کرونا بگذارد و حتما ۱۴ روز خود را قرنطینه و از حضور در اجتماعات پرهیز کند.
 
وی بیان کرد:روزانه حدود چهار تا پنج هزار تست کرونا در استان انجام می شود و این حجم از تست ها باعث تاخیر در اعلام نتیجه آن می شود و این مسئله برای شهر و جامعه خطرناک است.
 
رئیس دانشگاه تاکید کرد: افرادی که علائم مشکوک به سرماخوردگی و کرونا دارند بهتر است از مراجعه برای انجام تست، خودداری و همان گونه هم که اعلام شد خود را ۱۴ روز قرنطینه کنند.
 
وی افزود: احتمال منفی بودن کاذب گونه جدید ویروس کرونا دلتا بسیار بالاست به این معنا که ممکن است فردی به این ویروس آلوده شده باشد اما نتیجه تست او منفی باشد.
 
وی از افرادی که مشکوک به ابتلا هستند درخواست کرد ضمن قرنطینه خود و حتی الامکان پرهیز از مراجعه برای تست گرفتن، اجازه دهند از گروه هایی مانند بیماران بستری در مراکز درمانی، زنان باردار، افراد بالای ۶۰ سال، بیماران خاص و اعضای کادر درمان که با افراد مبتلا در ارتباط هستند تست گرفته شود تا پاسخ آن سریعتر و با حداقل زمان اعلام شود.
 
به گفته او هیچ منع و محدودیتی برای تست گرفتن از اقشار مختلف مردم در استان کرمانشاه وجود ندارد و هر فردی که مایل باشد می تواند نسبت به این کار اقدام کند.
 
دکتر مرادی گفت: واکسیناسیون کرونا در زندان ها نیز در حال انجام است و هیچ محدودیتی برای تزریق واکسن کرونا به این افراد وجود ندارد اما متاسفانه برخی از آن ها تمایلی به این کار ندارند.
 
 
#هم_پیمان_تا_پایان_کرونا 
 
اینجا مرجع رسمی اطلاعات و آگاهی در استان کرمانشاه پیرامون بیماری کرونا و واکسیناسیون است 
🆔@k_health
 
 
۱ شهریور ۱۴۰۰ ۰۱:۴۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید