اخبار

تجلیل از پزشکان نمونه کرمانشاه

تجلیل از پزشکان نمونه کرمانشاه

 آیین تجلیل از پزشکان نمونه استان کرمانشاه، امروز(سوم شهریور) در استانداری برگزار شد.

دکتر محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این آیین با اشاره به جایگاه بالای شغل پزشکی، گفت: جامعه از مشاغل مختلف تشکیل شده و هریک از مشاغل جایگاه و شان ویژه خود را دارند، اما در این بین برخی مشاغل از جمله پزشکی از جایگاه خاصی برخوردارند.

دکتر مرادی گفت: پزشکی و طبابت همواره در طول تاریخ جایگاه والایی داشته و اهمیتش از آن روی است که این شغل با جان آدم ها و سلامت آنها سروکار دارد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به سختی های شغل پزشکی گفت: شغل پزشکان با جان آدم‌ها سر و کار دارد و همین امر به وضوح سختی کار پزشکان را مشخص می‌کند.

دکتر مرادی گفت: در دو سال گذشته شیوع بیماری کرونا سختی های کار پزشکان را مضاعف کرد و پزشکان در کنار دیگر کادر بهداشت و درمان در مقابله با این بیماری در خط مقدم قرار داشته و دارند.

وی افزود: طی این مدت تعداد زیادی از کادر بهداشت و درمان درگیر بیماری شده و تعدادی هم شهید شدند و هیچ چیز جز عشق به خدمت و نجات جان مردم نتوانسته انگیزه ادامه این مسیر برای پزشکان و کادر بهداشت و درمان باشد.

وی به مشکلات این بیماری برای پزشکان و کادر بهداشت و درمان اشاره کرد و افزود: اولین چالش و خطر شیوع این بیماری، تهدید جان و سلامت کادر بهداشت و درمان است، چرا که این افراد شبانه روز با بیماران کرونایی در ارتباطند.

وی از افزایش حجم و مدت کار به عنوان دیگر چالش کرونا برای کادر بهداشت و درمان یاد کرد وافزود: در زمان شیوع کرونا کادر بهداشت و درمان و بویژه پزشکان و بخصوص پزشکان عفونی و ریه ... فشار کاری مضاعفی را متحمل شدند و عملا حجم کارشان دو تا سه برابر شده و طی این 19 ماه شیوع بیماری، تمام مرخصی ها لغو شده است.

دکتر مرادی گفت: در کنار خستگی های ناشی از کار، کرونا تاثیرات منفی بر روح و روان جامعه پزشکی داشته است، چرا که روزانه بیماران در مقابل چشمان کادر بهداشت و درمان جان داده و از طرفی برخی همکاران هم این میان جان خود را از دست می دهند که همین امر فشارهای روحی بر این قشر را مضاعف کرده است.

دکتر مرادی در پایان با تبریک روز پزشک گفت: در این ایام مهمترین هدیه به جامعه پزشکان رعایت پروتکل ها و خلوت شدن بیمارستان هاست و امیدواریم مردم خستگی کادر بهداشت و درمان و پزشکان را درک کرده و بیش از پیش رعایت پروتکل ها را داشته باشند.

منتی بر مردم نداریم/ از مردم بابت کاستی‌ها عذرخواهی می کنیم

دکتر محمدباقر حیدری رییس سازمان نظام پزشکی استان کرمانشاه هم در این آیین با تبریک روز پزشک گفت: در شرایط شیوع کرونا پزشکان با سختی های بسیاری مواجه شدند و حجم کار و فعالیت آنها به میزان چشمگیری افزایش یافت.

وی افزود: سختی ها و خطرات کار در شرایط شیوع کرونا برای پزشکان افزایش یافته، اما برای این موضوع برکسی منتی نداریم، چرا که درمان و نجات انسان ها وظیفه ما پزشکان است.

وی تصریح کرد: در طول این مدت اگر کمی و کاستی بوده از مردم عذرخواهی می کنیم و وظیفه خودمان می دانیم که برای نجات جان بیماران تمام تلاشمان را بکار بگیریم.

حیدری گفت: معتقدیم راهی که انتخاب کرده ایم نزدیک ترین راه به رضای خداوند است و امیدواریم خداوند در این مسیر همه پزشکان را توفیق دهد.

وی افزود: امروز در شرایط سخت شیوع بیماری هستیم و امیدواریم با همکاری مردم و رعایت پروتکل ها و تلاش مضاعف کادر بهداشت و درمان از این شرایط به سلامت عبور کنیم.

در پایان این مراسم بر اساس انتخاب سازمان نظام پزشکی استان و با در نظر گرفتن معیارهای مختلف، از دکتر مهدی شهبازیان متخصص عفونی، دکتر همایون بشیری فوق تخصص گوارش، دکتر مهران پورنظری فوق تخصص روماتولوژی، دکتر رضا حبیبی فوق تخصص عفونی کودکان، دکتر عبدالحمید حسینی جاوید متخصص بیهوشی، دکتر محمد مرتضایی رادیولوژیست، دکتر یعقوب مرادی کرکوبی متخصص داخلی، دکتر حمیدرضا عمرانی فوق تخصص کلیه و دکتر پیمان کشاورزان پاتولوژیست تقدیر شد.

در بخش پزشکان عمومی هم از دکتر مسعود عبدالمحمدی، دکتر بهزاد صفری، دکتر حسین علوی، دکتر شیلا خانی آبادی، دکتر جواد حیدریان و دکتر حمیدرضا فرهادی تجلیل شد.

در این آیین همچنین  از میان جامعه دندانپزشکان استان دکتر سعید تمیجی و دکتر اسدالله محبی و از جامعه داروسازان استان دکتر برهان دارابی و دکتر فرود شهبازی مورد تجلیل قرار گرفتند.

از جامعه لیسانسه های پروانه دار استان هم فرزاد بابایی کارشناس ارشد تغذیه و زهرا همافر فیزیوتراپیست و از  جامعه ماماهای استان نیز فروزان باوندپور و لیلی کاظمی مورد تجلیل قرار گرفتند.

۳ شهریور ۱۴۰۰ ۱۷:۳۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید