اخبار

تزریق واکسن و رعایت جدی پروتکل های بهداشتی تنها راه کنترل بیماری کرونا

تزریق واکسن و رعایت جدی پروتکل های بهداشتی تنها راه کنترل بیماری کرونا
 
 دکتر حسین بیگلری رییس دبیرخانه کارگروه سلامت وامنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در برنامه زنده تلویزیونی بازتاب گفت: وضعیت بیماری کرونا در اکثر نقاط جهان بحرانی است و در شرایط بحرانی  همه باید مسئولیت پذیری اجتماعی داشته باشند.
 
وی گفت:اوضاع بیماری کرونا در کشور و استان در حال حاضر بحرانی است وکرونا به شدت در حال جولان دادن است و نیاز به همکاری و مشارکت همه دارد.
 
دکتر بیگلری افزود:در حال حاضر اوضاع مانند شرایط جنگی است و باید خیلی بیماری را جدی بگیریم ولازم است مرتباً و به صراحت باید در خصوص خطرات کرونا و اهمیت تزریق واکسن صحبت شود.
 
به گفته وی در شرایط فعلی علائمی مانند سرفه، عطسه، گلودرد و کوفتگی بدن را باید علائم احتمالی ابتلا به کرونا بگذاریم.
 
 دکتر بیگلری گفت:تزریق واکسن ارتباطی به حساسیت به پنی سیلین ندارد مگر درموارد خیلی محدود که خود فرد به واکسن حساسیت داشته باشد.
 
او تاکید کرد:هر نوع اجتماعات می تواند ریسک به خطر انداختن جان دیگران را داشته باشد. تردد سالم با وسایل حمل ونقل عمومی نیز حایز اهمیت ویژه است. 
 
وی با اشاره به اینکهبیماران مبتلا به کرونا را به سه دسته تقسیم می شوند گفت: ،دسته اول بیماران دارای علائم هستند که نیازمند به قرنطینه و استراحت در منزل و مصرف مایعات فراوان می باشند.
 
وی افزود:دسته دوم کسانی که دارای علائم بیماری می شوند باید به پزشک مراجعه کنند ودسته سوم کسانی که علائم شدید دارندباید به درمانگاه و مراکز درمانی ۱۶ ساعته مراجعه کنند تا بار بیمارستانها نیز افزایش پیدا نکند.
 
به گفته وی تنها راهی که سازمان بهداشت جهانی و همه کشورها برای مهار بیماری کرونا ارائه می دهند تزریق واکسن ، استفاده از ماسک همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی است .
 
دکتر بیگلری واکسن ویروس کشته شده است و باعث بیماری نمی شود، کسانی که مبتلا به  کرونا می شوند یک ماه بعد از زمان بهبودی واکسن بزنند.
 
دکتر بیگلری گفت:متاسفانه ویروس جهش یافته، نوع دلتاست و اهمیت آن در بستری شدن و قابل انتقال تر شدن ویروس است .
 
وی گفت: واکسنها درصدی ایمنی را در بدن  ایجاد می کنند که بستگی به ژنتیک هر فرد دارد اما می تواند از موارد شدید بیماری وخطر مرگ فرد جلوگیری کرده  و زنجیره انتقال بیماری را در جامعه کنترل نماید.
 
دکتر بیگلری گفت: لازم نیست همه افرادی که کرونا میگیرند سی تی اسکن ریه انجام دهند و تنها باید بر اساس نظر پزشک معالج باشد ،چرا که علاوه بر هزینه مالی واقتصادی مضرات زیادی برای سلامتی فرد در آینده دارد. 
 
به گفته وی نوع جدید دلتا قابلیت سرایت بیشتری دارد تا حد ممکن در جاهای شلوغ قرار نگیرید، سفر نروید و در صورت لزوم از ماسک های با قابلیت بالاتری استفاده کنید.
 
دکتر بیگلری گفت: سازمان بهداشت جهانی تنها گروه دارای محدودیت برای تزریق واکسن را مادران باردار عنوان می کند که برای تزریق واکسن نیازمند مشورت با پزشک متخصص عفونی می باشند.
 
وی اظهار داشت: اوضاع  بیماری کرونا در اکثر نقاط جهان بحرانی است و در شرایط بحرانی هم همه باید مسئولیت پذیری اجتماعی داشته باشند. 
 
وی گفت: بهترین گزینه این است که در این شرایط مراقب خود، خانواده و دوستان و عزیزانمان باشیم.
 
#هم_پیمان_تا_پایان_کرونا 
 
اینجا مرجع رسمی اطلاعات و آگاهی در استان کرمانشاه پیرامون بیماری کرونا و واکسیناسیون است 
🆔@k_health
 
۴ شهریور ۱۴۰۰ ۱۹:۳۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید