اخبار

معاون غذا و دارو دانشگاه : با استعلام از سلامت و اصالت دارو و لوازم بهداشتی مطمئن شوید بعد اقدام به خرید کنید

معاون غذا و دارو دانشگاه : با استعلام از سلامت و اصالت دارو و لوازم بهداشتی مطمئن شوید بعد اقدام به خرید کنید

 

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر توجه به بر چسب سلامت و اصالت کالاهای سلامت محور، روشهای استعلام و تایید برچسب سازمان غذا و دارو (TTAC ) را اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر قباد محمدی با اشاره به فرهنگ سازی و اطلاع رسانی عمومی در راستای مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور گفت: مردم در هنگام خرید اقلام آرایشی و بهداشتی و تجهیزات پزشکی حتماً برچسب سلامت و اصالت سازمان غذا و دارو (TTAC) را رویت و اصالت فرآورده خریداری شده را بررسی کنند.

وی درخصوص چگونگی نحوه بررسی اصالت فرآورده ها افزود: پس از پاک کردن قسمت پوشانده شده برچسب، کد16 رقمی نمایان شده را صرفاً به شماره 20008822 پیامک کنید و پس از دریافت جواب و اطمینان از تایید فرآورده آن را خرید نمایید.

وی گفت: کالاهای فاقد مجوزهای بهداشتی و برچسب اصالت سازمان غذا و دارو و قاچاق هیچگونه نظارت و کنترل بهداشتی بر فرایند تولید و بسته بندی و واردات آنها صورت نگرفته و ممکن است حاوی مواد اولیه غیر مجاز و مضر برای سلامتی شما باشند.

دکتر محمدی با اشاره به اینکه "انسان سالم محور توسعه کشور" است گفت: در حفظ سلامت خود و افراد خانواده کوشا باشید و به منظور حفظ سلامت خود و افراد خانواده از خرید و استفاده از هرگونه فرآورده های آرایشی و بهداشتی ، تجهیزات پزشکی و دارویی فاقد مجوزهای بهداشتی و خارج از شبکه رسمی توزیع اکیداً خودداری نمائید.

۱۰ شهریور ۱۴۰۰ ۱۵:۰۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید