اخبار

۵۳ تخت به تختهای بستری بیماران کرونایی اطفال در استان افزوده شده است.

۵۳ تخت به تختهای بستری بیماران کرونایی اطفال در استان افزوده شده است.
 
 در حال حاضر ۵۰ درصد ظرفیت تختهای بیمارستان محمد کرمانشاهی به کودکان مبتلا به کرونا اختصاص دارد.
 
دکتر فریبا ویسی رییس مرکز آموزشی درمانی دکتر محمد کرمانشاهی در گفتگو با میز خبر روابط عمومی دانشگاه گفت: تعداد۵۳ تخت به تختهای بستری بیماران کرونایی اطفال در استان افزوده شده و ظرفیت تختهای بستری بیماران کووید  در  مرکز آموزشی درمانی دکتر محمد کرمانشاهی از   ۲۱ تخت به ۷۴ تخت افزایش یافته است . 
 
وی اظهار داشت: با افزایش بار مراجعین بیماران و افزایش تعداد کودکان بیمار مشکوک به کووید در پیک پنجم، کمیته مدیریت بحران تشکیل و تصمیم گیری های لازم در جهت مدیریت فضای فیزیکی، نیروی انسانی و افزایش ظرفیت پذیرش بیماران کووید صورت گرفت.
 
دکتر ویسی افزود: بر این اساس ظرفیت تختهای بخش مراقبت ویژه کووید از ۲۱ به ۲۴ تخت افزایش یافته است.
 
وی همچنین گفت:بخش داخلی به طور کامل با ظرفیت ۳۸ تخت به بیماران عادی کووید اختصاص یافت.
 
دکتر ویسی بیان کرد: انتقال و جابجایی بخش نوزادان به جهت مدیریت فضای فیزیکی و افزایش ۱۲ تخت در مجاورت بخش داخلی کووید و فعال بودن بخشهای بستری آنکولوژی، نوزادان، PICU, NICU بخش روان و اورژانس طبق روال قبل جهت بیماران غیر کووید از دیگر اقدامات انجام شده در این مرکز است.
 
به گفته او در مرداد ماه سال ۱۴۰۰ تعداد مراجعین به اورژانس  و کلینیک تخصصی صبح و عصر   بیمارستان دکتر کرمانشاهی حدود ۱۰۰۰۰ مورد بوده است که از این تعداد  ۱۱۰۰بیمار بستری شده اند .
 
وی افزود:در این مدت ۵۶۰نفر با تشخیص محتمل کووید بستری شده اند و ۱۴۹نفر از افراد بستری شده تست مثبت کووید داشته اند و به عبارتی بیش از ۵۰درصد موارد بستری در  مرداد ماه  کودکان مبتلا به کووید بوده اند .  
 
به گفته وی در حال حاضر  ۶۱ بیمار کووید در بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی بستری می‌باشد و در واقع ۵۰ درصد تختهای این مرکز را بیماران کرونایی اشغال کرده است.
 
وی گفت: خوشبختانه علی رغم فشار کاری فراوان، کادر درمان خدمت رسانی در سایر بخش‌های غیر کووید همچنان ادامه دارد .
۱۷ شهریور ۱۴۰۰ ۲۳:۰۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید