اخبار

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: ۶۲۰۰ دانشجو داریم/ فقدان "پردیس" مهمترین چالش فعلی دانشگاه است

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: ۶۲۰۰ دانشجو داریم/ فقدان "پردیس" مهمترین چالش فعلی دانشگاه است
 
 معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از تحصیل بیش از ۶۲۰۰ دانشجوی ایرانی و خارجی در این دانشگاه خبر داد و افزود: در حال حاضر مهمترین چالش توسعه دانشگاه فقدان "پردیس" است.
 
دکتر حبیب الله خزایی در نشست خبری امروز (۲۰ شهریور) با اشاره به تحصیل بیش از ۵۶۰۰ دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، گفت: علاوه بر اینها ۶۰۸ دانشجوی خارجی هم در این دانشگاه تحصیل می کنند که عمده آنها از کشور عراق هستند.
 
وی یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بعد از دانشگاه علوم پزشکی تهران دارای بیشترین تعداد دانشجویان خارجی در میان دانشگاه های علوم پزشکی کشور است.
 
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: هرچه تعداد دانشجویان خارجی افزایش یابد، کمک خوبی به بحث بین المللی سازی شدن دانشگاه کرمانشاه است و در این زمینه یکی از دانشگاه های علوم پزشکی سرآمد در کشور هستیم.
 
دکتر خزایی در ادامه تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه را ۵۳۴ نفر اعلام و تصریح کرد: از این تعداد ۴۶ نفر استاد تمام، ۱۱۶ نفر دانشیار و ۳۲۶ نفر نیز استادیار هستند.
 
وی افزود: همچنین ۴۶ نفر از اعضا که در سالهای گذشته جذب شده اند با مدرک کارشناسی ارشد در مرتبه مربیگری قرار دارند.
 
دکترخزایی با بیان اینکه تقریبا تمامی رشته های تخصصی در این دانشگاه تدریس می شود، گفت: در حال حاضر ۲۰ رشته تخصصی در این دانشگاه تدریس شده و علاوه بر این در دو رشته فوق تخصصی جراحی قلب و عروق و نیز ارولوژی اطفال دانشجو پذیرش می کنیم.
 
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه با اشاره به تدریس سه رشته دکترای عمومی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در این دانشگاه گفت: علاوه بر اینها در۱۰ رشته PHD، ۲۶ رشته کارشناسی ارشد و ۲۶ رشته کارشناسی دانشجو پذیرش می کنیم.
 
وی در ادامه در خصوص نحوه آموزش در این دانشگاه در شرایط شیوع کرونا گفت: رشته های علوم پزشکی عمدتا متفاوت با سایر رشته هاست و واقعا نمی توان در برخی مقاطع و دوره ها آموزش ها را بصورت مجازی برگزار کرد و نیاز است که دانشجویان حتما بصورت حضوری در کلاسها شرکت کنند.
 
وی افزود: با شیوع کرونا و لزوم رعایت پروتکل ها به ناچار ظرفیت کلاس های مجازی فعال شد و زیرساخت ها در این زمینه تقویت شد و حدود ۲۰ هزار محتوای آموزشی طی این مدت در سایت دانشگاه بارگذاری شد.
 
 دکترخزایی تصریح کرد: در این مدت تلاشمان بر این بود که کلاس های تئوری بصورت مجازی و کلاس های عملی با اولویت حضوری و با رعایت پروتکل ها برگزار شود.
 
وی افزود: همچنین در تدریس برخی دروس از روش تلفیقی استفاده کرده و برخی دانشجویان سر کلاس حاضر شده و تعدادی دیگر بصورت مجازی و تصویری کلاس را دنبال می کردند.
 
 دکترخزایی تصریح کرد: در کنار برگزاری کلاس ها طی این مدت مجبور به برگزاری برخی آزمون ها بودیم که در این میان نیاز بود آزمون های جامع که بسیار مهم و سرنوشت ساز هستند بصورت حضوری برگزار شود.
 
وی افزود: طی مدت شیوع کرونا در کنار آزمون های درون دانشکده ای و ... هشت آزمون جامع پیش کارورزی و علوم پایه پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی، هشت آزمون صلاحیت بالینی، هشت آزمون زبان، دو آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاری، دو آزمون ورودی دستیاران، دو آزمون PHD و دو آزمون ارتقا برگزار کردیم که در برخی آزمون ها بیش از دو هزار شرکت کننده داشتیم اما در نهایت توانستیم با هر سختی و با رعایت پروتکل ها آزمون ها را برگزار کنیم.
 
 دکترخزایی گفت: فشارهای بسیاری از سوی دانشجویان برای برگزاری مجازی آزمون ها وارد می شود اما با توجه به سرنوشت ساز بودن آزمون ها و اینکه احتمال سوءاستفاده برخی افراد وجود دارد تاکید ما بر برگزاری حضوری این آزمون هاست.
 
برای بازگشایی "حضوری" دانشگاه آمادگی داریم
 
وی با اشاره به آمادگی دانشگاه برای برگزاری حضوری کلاس ها، گفت: با توجه به اینکه بیشتر دانشجویان واکسینه شده اند آمادگی این را داریم بجز ترم اولی ها بتوانیم مابقی کلاسها و مقاطع دانشگاه را بصورت حضوری برگزار کنیم.
 
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد دانشجویان واکسینه شده اند و تا مهرماه نیز تقریبا تمام دانشجویان بطور کامل واکسینه می شود.
 
 دکترخزایی گفت: تنها چالش در حال حاضر بحث دانشجویان جدیدالورود است که حدود ۱۲۰۰ نفر می شوند و با مشخص شدن این تعداد بعد از اعلام نتایج آزمون سراسری برنامه ریزی برای واکسیناسیون آنها در دستور کار قرار خواهد گرفت.
 
 دکترخزایی در خصوص تامین خوابگاه و رفاهیات دانشجویان درصورت برگزاری حضوری کلاس ها هم گفت: در این زمینه هماهنگی های لازم با معاونت فرهنگی دانشجویی به عمل آماده و بحث تامین خوابگاه و سرویس ایاب و ذهاب و ... با رعایت پروتکل ها در دستور کار قرار گرفته است.
 
وی تاکید کرد: در صورت بازگشایی حضوری دانشگاه ها همه چیز مهیا شده، اما قطعا آموزش های مجازی هم با قوت خود در کنار آموزش های حضوری ادامه خواهد داشت.
 
طی چهار سال گذشته مجوز ۲۰ رشته جدید را اخذ کرده ایم
 
این مسئول در ادامه با تاکید بر پیگیری توسعه منطقی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در این زمینه پیگیری های بسیاری برای اخذ مجوز راه اندازی دانشکده ها و رشته های پزشکی صورت گرفت.
 
وی افزود: طی دو سال گذشته با تلاش های بسیار توانستیم مجوز راه اندازی دانشکده "توانبخشی" را کسب کنیم و هم اکنون این دانشکده با دو رشته فیزیوتراپی و کار درمانی فعال است و مجوز رشته گفتار درمانی را هم به زودی برای این دانشکده می گیریم.
 
 دکترخزایی گفت: در دانشکده دندانپزشکی هم بحث گرفتن رشته تخصصی جراحی فک و صورت است که موافقت ها در این زمینه نهایی شده و مجوز این رشته هم به زودی به استان ابلاغ می شود و امیدواریم از مهر امسال بتوانیم در این رشته دانشجو بگیریم.
 
وی افزود: موافقت های اولیه برای دو رشته تخصصی دیگر هم برای این دانشکده ادامه دارد.
 
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: علاوه بر اینها برای دانشکده تغذیه هم طی سالهای اخیر مجوز دو رشته PHD صنایع غذایی و تغذیه را گرفتیم و برای دانشکده داروسازی هم مجوز یک رشته PHD اخذ شده است.
 
 دکترخزایی با بیان اینکه دریافت مجوز راه اندازی رشته های تحصیلی پزشکی کار دشوارری است، گفت: در برخی رشته ها تعداد فارغ التحصیلان زیاد است و به راحتی مجوز داده نمی شود، اما در نهایت با پیگیری های بسیار طی چهارسال گذشته توانستیم برای حدود ۲۰ رشته مجوز بگیریم.
 
فقدان "پردیس" مهمترین چالش فعلی دانشگاه است/ پیشرفت ۹۰ درصدی دانشکده "دندانپزشکی"
 
این مسئول در ادامه با اشاره به وجود ۹ دانشکده فعال در این دانشگاه گفت: متاسفانه یکی از نقاط ضعف دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نداشتن "پردیس" است و در حال حاضر دانشکده های ما پراکنده هستند.
 
 دکترخزایی با بیان اینکه ساخت پردیس دانشگاه همچنان ادامه دارد، گفت: دانشکده دندانپزشکی هم اکنون بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم هستیم بتوانیم ظرف مدت کوتاهی آن را افتتاح کنیم.
 
وی افزود: ساخت دانشکده پزشکی هم شروع شده اما به دلیل مشکلات مالی به کندی پیش می رود.
 
وی افزود: در سالهای اخیر با توجه به مشکلات مالی و بحث تحریم و ... کار ساخت پردیس به خوبی پیش نرفت و امیدوار هستیم این پروژه هرچه سریعتر شتاب بگیرد.
 
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در صورت راه اندازی پردیس دانشگاه و تجمع دانشکده ها قطعا توسعه منطقی دانشگاه با شتاب بیشتری پیگیری خواهد شد.
 
۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ۱۷:۲۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید