اخبار

آیا کرونا بیماری پوستی ایجاد می‌کند؟

آیا کرونا بیماری پوستی ایجاد می‌کند؟

 

در برخی از موارد بیماری کرونا باعث ایجاد ضایعات پوستی شود که این ضایعات می‌تواند تنوع و گستردگی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، یک متخصص پوست و مو با بیان اینکه در ارتباط با کرونا سه گروه علائم پوستی داریم، گفت: در گروه اول خود بیماری کرونا می‌تواند باعث بروزمشکلات پوستی شود، در گروه دوم افراط در مصرف الکل و ضد عفونی کننده‌ها در این ایام بیماری پوستی ایجاد می‌کند و در گروه سوم نیز دارو‌هایی که برای درمان کرونا استفاده می‌شود، می‌تواند بیماری‌های پوستی ایجاد کند.

امیر برنا به تفاوت‌های ضایعات پوستی بر اثر استفاده زیاد از مواد شوینده با دیگر ضایعات اشاره کرد و افزود: وقتی شوینده استفاده می‌کنید بیشتر ناحیه دست در ارتباط است و عمدتا ضایعه بر روی دست ظاهر می‌شود، اما در بیماری پوستی بر اثر ویروس کرونا این علامت‌ها روی بدن و سر و صورت بروز می‌کند.

علائم پوستی کرونا به چه شکلی بروز می‌کند؟

وی خاطرنشان کرد: ضایعات غیراختصاصی به صورت جوش‌های پوستی، لکه‌های پوستی، ضایعات تاولی، قرمزی و سوزش پوست، خارش و پوسته ریزی بر روی بدن بروز می‌کند، البته باید توجه داشته باشیم اگر این علائم با علامت‌های دیگری همراه با گلودرد باشد میتوان این بیماری پوستی را به کرونا نسبت داد.

انگشتان پای کوویدی چیست؟

این متخصص پوست و مو با بیان اینکه انگشت پای کوویدی در موج اول کرونا بیشتر مشاهده می‌شد، گفت: این بیماری مشابه سرما زدگی است که با حالت گزگز، مور مور و قرمزی همراه است و می‌تواند چند ساعت طول بکشد که جز اولین علائم پوستی بیماران کرونایی بود.

امیر برنا خاطرنشان کرد: همچنین دارو‌هایی که برای درمان کرونا تجویز می‌شود می‌تواند عوارض پوستی داشته باشد.

وی گفت: خوشبختانه ضایعات پوستی یک دوره بروز پیدا می‌کند که بعد از مدتی فرد بهبود می‌یابد، اما افرادی که کم کاری تیروئید دارند و یا به دیابت مبتلا هستند در صورت ابتلا به کرونا به شدت مستعد علائم پوستی هستند و امکان دارد تا مدت‌ها خارش و وسوزش پوست داشته باشند.

برنا به ریزش موی بیماران کرونایی هم اشاره کرد و گفت: بیمارانی که ابتلای شدید به کرونا داشته اند معمولا به ریزش مو مبتلا می‌شوند که در بسیاری از موارد با درمان‌های علامتی پس از دو سه ماه بهبود پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه علت اصلی انتقال کرونا از طریق تنفس است، افزود: به همین دلیل افرادی که پوست خشک دارند خیلی از مواد شوینده استفاده نکنند و به جای این کار می‌توانند از دستکش‌های یکبار مصرف و یا دستکش نخی استفاده کنند.

۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ۱۸:۰۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید