اخبار

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:بیش از یک میلیون دُز واکسن کرونا در کرمانشاه تزریق شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:بیش از یک میلیون دُز واکسن کرونا در کرمانشاه تزریق شده است

 

دکتر مرادی رییس دانشگاه در جلسه ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا گفت: بیش از یک میلیون و ۱۶۲ هزار دوز واکسن کرونا در استان تزریق شده که ۴۸ درصد دوز اول و ۲۶ درصد دوز دوم را تزریق نموده اند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر مرادی گفت:دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از سال ۱۳۴۷ با مدرسه عالیه پرستاری شروع به کار کرد و در سال ۵۴ دانشکده پزشکی افتتاح شد.

 

وی اظهار داشت: در حال حاضر این دانشگاه‌ دارای ۹ دانشکده و ۵۳۴ عضو هیات علمی است و  ۵۴۰۰ نفر دانشجو است که ۶۱۶ نفر آنها خارجی هستند.

 

به گفته او  همچنین این دانشگاه دارای ۱۳۲ مرکز جامع سلامت شهری و روستایی، ۱۸ مرکز ۱۶ساعته تست کرونا، ۴۱ مرکز تزریق واکسن، ۶۲۹ خانه بهداشت، دو پژوهشکده‌ و ۱۸‌ بیمارستان است.

رئیس دانشگاه گفت: ما در حوزه پژوهش موفق به کسب رتبه اول در بین دانشگاههای تیپ ۲ و رتبه ۸ در بین تمام دانشگاه ها شده ایم.

وی افزود:در حوزه فناوری هم رتبه اول در میان دانشگاه های تیپ دو و رتبه سوم در میان تمام دانشگاه های علوم پزشکی را کسب کرده ایم.

رئیس دانشگاه با اشاره به اینکه تعداد ۳۸۸ تخت ویژه در استان فعال است گفت:از ای ت عدا. ۱۱۸ تخت آن مختص به دیالیز است، همچنین ۳۱۵۴ تخت ثابت در استان وجود دارد که با توجه به جمعیت استان، کمبود تخت داریم و نیاز است تخت های بیشتری در اختیار مراکز درمانی استان قرار گیرد.

وی گفت: در پیک پنجم تعداد بستری ها نسبت به پیکهای قبلی داشتیم ولی خوشبختانه تعداد کشته ها کمتر بود.

دکتر مرادی افزود:خوشبختانه در روزهای اخیر اندکی سیر بیماری در استان نزولی شده و امیدواریم این روند در روزهای آتی هم ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه در این موج جدید بطور میانگین ۴۱ درصد تست ها مثبت شد گفت: در روزهای اوج به ۱۵۶۸ بستری رسیدیم اما علیرغم این شرایط و افزایش مبتلایان، خوشبختانه درصد فوتی ها با توجه به واکسیناسیون صورت گرفته نسبت به موج سوم کاهش یافته و نسبت به میانگین کشوری کمتر بود.

وی افزود: با توجه به برداشته شدن محدودیت سنی واکسیناسیون در استان با دستور وزیر بهداشت، قرار است محموله های جدید برای استان تامین شود و  واکسیناسیون تمام افراد بالای ۱۸ سال در استان انجام شود و ظرف دو هفته آینده درصد زیادی از جمعیت استان علیه کرونا واکسینه شوند.

به گفته وی بستری‌های کادر بهداشت و درمان هم به میزان محسوسی کاهش پیدا کرده است و اینها همه نشان دهنده تاثیر واکسیناسیون است.

دکتر مرادی با بیان اینکه در شرایط کرونا در کنار افزایش هزینه ها و مخارج، درآمدها به شدت کاهش پیدا کرد گفت:همین امر مشکلات اقتصادی را برای مراکز درمانی استان ایجاد کرده و نیاز است حمایت های جدی تری در این زمینه صورت گیرد.

وی گفت: دانشکده های ما پراکنده هستند و نیاز است کار ساخت پردیس هرچه سریع‌تر صورت گیرد تا بتوانیم روند توسعه دانشگاه را با شتاب بیشتری پیگیری کنیم.

وی با توجه به مرکزیت کرمانشاه در غرب کشور گفت: نیاز است امکانات و تجهیزات درمانی بیشتری در اختیار این دانشگاه قرار داده شود و به یک بالگرد برای بیمارستان طالقانی که مرکز ترومای غرب کشور است نیاز داریم.

دکتر مرادی بیان کرد:تمام مسئولین استان در رده های مدیریتی و انتظامی و ... همکاری خوب و همه جانبه ای با دانشگاه علوم پزشکی داشتند و امکانات مورد نیاز را بویژه در شرایط کرونا و زلزله در اختیار دانشگاه قرار دادند که جای تقدیر دارد.

 

▫️▫️▫️▫️▫️▫️

#هم_پیمان_تا_پایان_کرونا 

 

اینجا مرجع رسمی اطلاعات و آگاهی در استان کرمانشاه پیرامون بیماری کرونا و واکسیناسیون است🔻 

🆔@k_health

 

https://t.me/k_healthmedia/2720

  

۲۶ شهریور ۱۴۰۰ ۲۳:۰۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید