اخبار

بررسی ادعاهای دروغین درباره مرگ‌بار بودن واکسن کرونا

بررسی ادعاهای دروغین درباره مرگ‌بار بودن واکسن کرونا
 
 ویدئویی در کانال‌های تلگرامی دست‌به‌دست می‌شود که در آن فردی به اسم «دکتر بروکس» خود را دکتر دانشگاه آکسفورد معرفی می‌کند. او می‌گوید واکسن‌های کرونا باعث مرگ افراد می‌شود و عوارض دیگری چون عقیم‌شدن، از بین رفتن سیستم ایمنی بدن به دنبال دارد. او ادعا می‌کند دریافت‌کنندگان واکسن کرونا لختگی خون پیدا می‌کنند و نمی‌توانند عضو اهدا کنند.
 
شان بروکس، نه پزشک است و نه در دانشگاه معروف آکسفورد انگلستان درس خوانده است. بروکس ظاهرا در زمینه «آموزش» مدرک دکتری دارد. چند کتاب و مقاله هم در این باره نوشته. محل تحصیل او دانشگاه میامی بیش از ۶ هزار کیلومتر با دانشگاه آکسفورد انگلستان فاصله دارد. 
 
مطالبی هم که می‌گوید یک سری ادعاهای بی‌پایه و اساس است نه‌تنها هیچ پشتوانه علمی ندارد بلکه در تضاد با نتایج آزمایش‌ها و کارآزمایی‌های بالینی واکسن‌های تایید شده کووید ۱۹ است. 
 
آخرین پژوهش‌های معتبر علمی نشان می‌دهند واکسن کرونا امن و موثر است. مرکز پیشگیری و درمان بیماری آمریکا نیز تاکید می‌کند بدن بعد از دریافت واکسن به دلیل تولید پادتن، ممکن است چند روز علائمی را از خود نشان دهد که در آن فرد نیاز به استراحت داشته باشد؛ علائمی که از بین می‌رود. ضمن اینکه بسیاری از کسانی که واکسن‌های تایید شده کرونا می‌زنند، هیچ علائمی را تجربه نمی‌کنند.
 
 با این اوصاف ادعاهای شان بروکس مجموعه‌ای تئوری توطئه بی‌اساس و فاقد ارزش علمی است. 
 
▫️▫️▫️▫️▫️▫️
#هم_پیمان_تا_پایان_کرونا 
 
اینجا مرجع رسمی اطلاعات و آگاهی در استان کرمانشاه پیرامون بیماری کرونا و واکسیناسیون است🔻 
🆔@k_health
۲۸ شهریور ۱۴۰۰ ۱۶:۳۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید