اخبار

فعالیت‌های اداره تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه حتی در زمان شیوع ویروس کرونا هم تعطیل نشد

فعالیت‌های اداره تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه حتی در زمان شیوع ویروس کرونا هم تعطیل نشد

مدیر تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مصاحبه با خبرنگار مفدا کرمانشاه گفت: با توجه به اهمیت حفظ سلامتی و نشاط دانشجویان، حتی در زمان شیوع ویروس کرونا نیز فعالیت‌های اداره تربیت بدنی متوقف نشد و برنامه‌های‌خود را به صورت مجازی ادامه داد.

به گزارش مفدا کرمانشاه، با توجه به اپیدمی بیماری کرونا و عدم حضور دانشجویان، تغییراتی در شیوه اداره‌ی واحدهای مختلف دانشگاه از لحاظ نحوه فعالیت و ارائه خدمات ایجاد شده است . مدیریت تربیت بدنی دانشگاه نیز از جمله واحدهایی است که بیشترین تغییرات را در غیاب دانشجویان متحمل شده است. بدین منظور، به مناسبت روز جهانی ورزش دانشگاهی و برای کسب اطلاع از نحوه فعالیت و خدمات ارائه شده در این دوران، با کیومرث بشی پور، مدیر تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مصاحبه ای انجام شد.

بشی پور، در این مصاحبه به تشریح عملکرد مدیریت تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه پرداخت. به گفته‌ی وی، فعالیت‌های اداره تربیت بدنی حتی در زمان شیوع ویروس کرونا هم تعطیل نشد.

متن کامل مصاحبه را در زیر بخوانید :

لطفا خودتان را معرفی کنید و بگویید در روز جهانی ورزش دانشگاهی چه پیامی برای دانشجویان دارید؟

ضمن عرض سلام و تشکر از شما و تمامی دانشجویان دانشگاه کیومرث بشی‌پور هستم مدیر تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، روز جهانی ورزش دانشگاهی را به تک تک دانشجویان تبریک گفته و برایشان آرزوی موفقیت در زمینه فعالیت‌های مربوط به سلامت جسمی و تربیت بدنی دارم، امیدوارم دانشجویان محترم در کنار تحصیل، به پرورش ویژگی‌های جسمانی و بالابردن قابلیت‌های ورزشی هم توجه و نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

لطفا در ابتدا اشاره‌ای داشته باشید به مهم‌ترین فعالیت‌های این اداره در مدت زمان مدیریت خود و همچنین دستاوردهایی که حوزه تربیت بدنی دانشگاه در این مدت داشته‌است؟

یکی از اقدامات مدیریت تربیت بدنی برای دانشجویان دانشگاه، فعال کردن کلیه انجمن‌های ورزشی در دو بخش دانشجویان پسر و دختر و همچنین فعال نمودن برنامه‌های ورزشی در سالن‌ها و استخر دانشگاه،کسب مقام پنجم دانشجویان دختر در المپیاد ۹۸، کسب مقام‌ اول در مسابقات همگانی منطقه چه به صورت حضوری و چه به صورت مجازی، برگزاری مرتب کاروان‌های نشاط و سلامتی حتی در ایام کرونا، قهرمانی در مسابقات تک‌رشته‌ای شطرنج در سطح منطقه و کشور، تعمیر مجموعه ورزشی شهدا و استخر، افتتاح و بهره برداری از زمین چمن دانشکده و همچنین زمین تنیس خاکی، فنس‌کشی زمین چمن مجموعه فجر بوده است.

دانشجویان در چه رشته‌های ورزشی در سطح دانشگاه فعالیت می‌کنند؟

باید به این مورد اشاره کرد که به طور کلی ورزش دانشگاهی در دو سطح ورزش همگانی و قهرمانی می‌باشد.

رشته قهرمانی شامل: شنا، فوتبال، کاراته، تنیس روی میز، بدمینتون، والیبال، بسکتبال، دومیدانی، تیراندازی، تکواندو، کشتی و رشته‌های ورزش همگانی شامل: آمادگی جسمانی، دژبال، فریزبی، دارت، طناب‌زنی و طناب‌کشی که دانشجویان چه پسر و چه دختر می‌توانند در کلیه این رشته‌ها فعالیت داشته باشند.

سرانه فضای ورزشی دانشگاه به چه میزان است و آیا دانشجویان دختر و پسر در استفاده از این فضا از سطح یکسانی برخوردارند؟

باتوجه به تعداد دانشجویان دانشگاه، سرانه فضا تقریبا نصف فضای استاندارد می‌باشد که ما امیدواریم با تأمین بودجه ان‌شاءالله به فضای استاندارد دست پیدا کنیم.

چه اقداماتی در سال‌های اخیر در حوزه تربیت بدنی صورت گرفته‌است؟

احداث، ترمیم و بهسازی زمین چمن مصنوعی ۲ هزار و ۴۰۰ متری استاندارد، اصلاح و بهسازی سالن ورزشی شهدا و مجموعه ورزشی فجر، بهسازی استخر دانشگاه و تعمیر و تجهیز ورزشگاه‌های دانشگاه با بیش‌ از ۲ میلیارد تومان اعتبار طی یک‌ سال و نیم اخیر از جمله اقدامات صورت‌گرفته در حوزه تربیت‌بدنی می‌باشد.

فعالیت‌های مدیریت تربیت‌بدنی در زمان کرونا چطور صورت می‌پذیرد؟ در زمان کرونا چه برنامه‌های ورزشی برای دانشجویان اجرا شد؟

متاسفانه ویروس کرونا سالن‌های ورزشی و استخر را به تعطیلی کشاند اما با توجه به اهمیت حفظ سلامتی و نشاط دانشجویان واحد تربیت بدنی همچنان به فعالیت خود ادامه داد و حتی در زمان شیوع ویروس کرونا هم تعطیل نشد. این اداره در زمان کرونا برنامه‌های خود را به صورت مجازی پیش برد و برنامه‌های خود را از طریق سایت خبری مفدا، انتشار پوستر و نصب پلاکارد در خوابگاه‌های دانشجویی به دانشجویان اطلاع‌رسانی کرد. همچنین مسابقات مختلفی در رشته‌های همگانی و المپیاد بازی‌های فکری نیز به مجموعه فعالیت‌های اداره تربیت بدنی اضافه گردید و برنامه کوهنوردی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان پابرجا است.

اقدامات مدیریت تربیت ‌بدنی دانشگاه برای دانشجویان جدیدالورود چیست؟

همه ساله هنگام ورود دانشجویان جدید به دانشگاه استعدادیابی توسط کارشناسان تربیت بدنی انجام می‌شد. اکنون هم برنامه استعدادیابی در قالب فرم‌های تهیه‌شده در اختیار دانشجو قرار می‌گیرد و پس از بررسی به مسیر رشته‌های همگانی و قهرمانی توسط کارشناسان هدایت می‌گردد.

از مهم‌ترین افتخارات ورزشی کسب‌شده توسط دانشگاه و اینکه این افتخارات در چه سطحی است برایمان بگویید؟

کسب ۴ مدال طلا،۳ نقره و یک برنز در المپیاد دختران سال ۹۶

کسب یک مدال طلا،۳ نقره و ۳ برنز در المپیاد سال ۹۸

کسب ۴ مدال برنز و یک نقره در المپیاد پسران ۹۷

کسب مقام اول مسابقات همگانی منطقه‌ای در سال‌های (مجازی) ۹۶،۹۷،۹۸،۹۹

کسب یک مدال نقره در المپیاد همگانی ۹۶ پسران

کسب یک مدال نقره و یک برنز در المپیاد همگانی ۹۷ پسران

کسب یک مدال برنز در المپیاد همگانی کشوری دختران ۹۷

و کسب مقام اول و تقدیر خانم دکتر لاری از آقای دکتر مرادی، ریاست دانشگاه، به دلیل بیشترین تعداد شرکت‌کننده دانشجو در المپیاد مجازی همگانی کشوری سال ۹۹

کسب مقام اول قهرمانی مسابقات شطرنج سال ۹۷ و سال ۹۹

هم اکنون چند انجمن ورزشی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حال فعالیت می‌باشد؟

 هم‌اکنون ۱۴ انجمن ورزشی خواهران و ۱۱ انجمن ورزشی برادران در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه فعال می‌باشد.

سخن پایانی شما با دانشجویان

در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای دانشجویان و تشکر از تمامی همکاران مدیریت تربیت‌بدنی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، برای همه دانشجویان عزیز آرزوی تندرستی دارم و امیدوارم شرایط حضور در دانشگاه برای شما عزیزان فراهم شود و به زودی بتوانیم به صورت حضوری در خدمت دانشجویان محترم باشیم.
۳۱ شهریور ۱۴۰۰ ۰۹:۵۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید