اخبار

معاون وزیر بهداشت: دستیابی به مرجعیت علمی، نقطه اوج یک دانشگاه است

معاون وزیر بهداشت: دستیابی به مرجعیت علمی، نقطه اوج یک دانشگاه است
معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آرمان یک دانشگاه، حرکت به سمت مرجعیت علمی و رسیدن به آن، نقطه اوج تحول یک دانشگاه است که با دستیابی به سند برنامه پنج ساله و نقشه جامع علمی کشور قابل شناسایی می باشد
معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آرمان یک دانشگاه، حرکت به سمت مرجعیت علمی و رسیدن به آن، نقطه اوج تحول یک دانشگاه است که با دستیابی به سند برنامه پنج ساله و نقشه جامع علمی کشور قابل شناسایی می باشد.
 
دکتر 'محمدعلی محققی ' روز چهارشنبه درآیین تودیع و معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: اگر ملتی خواستار یافتن عزت، استقلال ، اقتدار و ثروت است، باید دانشگاه خود را تقویت کند.
وی، گفت: مسوولان به این باور رسیده اند که برای رشد دانشگاهها باید در آنها تحول و حرکت رو به جلو ایجاد کرد.
دکتر محققی ادامه داد: امروزه کشور به عالی ترین امکانات درمانی و آموزشی برای خدمت به مردم، دست یافته و براین اساس باید بتواند به بهترین وجه، تحول لازم برای پیشرفت در دانشگاهها ایجاد کند.
وی، بصیرت، اخلاص و پاسخگو بودن در قبال مردم را از مهم ترین ویژگی های شناسایی روند تکاملی و تحول در یک دانشگاه عنوان و خاطرنشان کرد: امروزه، بصیرت دینی دردانشگاهها به یک عنصر سرنوشت ساز تبدیل شده و بیش از زمان های دیگر به آن نیاز است.
محققی، افزود: ملاک شناخت عمل خالص، داشتن انگیزه الهی و درحرکت در راه قرب خداست و اگر غیر این باشد، سودمند نیست.
وی در ادامه با اشاره به فعالیت 42 ساله دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و تجربه اندوزیهای فراوان این دانشگاه در نظام سلامت، گفت: امیدواریم روز به روز بر روند تحولات مثبت این دانشگاه افزوده شود.
دکتر صمد نوریزاد به مدت 30 ماه سرپرستی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه را بر عهده داشت که این مسوولیت از امروز به دکتر محمدرضا نیکبخت واگذار شد.
 
۱۵ دی ۱۳۸۹ ۱۴:۳۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید