اخبار

تزریق بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن در استان کرمانشاه

تزریق بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن در استان کرمانشاه

 

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه: از ابتدای فرایند واکسیناسیون تا کنون بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن کرونا در استان تزریق شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، دکتر شاه آبادی تعداد جمعیت هدف بالای ۱۸ سال استان (به غیر از دانش آموزان) را حدود یک میلیون و ۴۸۲ هزار نفر اعلام کرد و گفت: تا کنون ۵۲ درصد از این تعداد نوبت اول واکسن را دریافت کرده اند و ۳۱ درصد نیز به صورت کامل (دو دوز) واکسینه شده اند.

وی افزود: اگر قرار باشد بر ویروس کرونا غلبه کنیم این ۳۱ درصد باید به بالای ۷۰ درصد برسد.

معاون فنی مرکز بهداشت استان با اشاره به اهمیت سرعت انجام واکسیناسیون اظهار داشت: خوشبختانه زیرساخت‌های مورد نیاز برای انجام واکسیناسیون در استان فراهم شده و هیچ گونه مشکل و کمبودی از نظر تزریق واکسن نداریم.

دکتر شاه آبادی با بیان اینکه تا ۱۰ مهر به هم استانی‌ها برای تزریق نوبت اول واکسن فرصت داده شده، تصریح کرد: از هم استانی درخواست داریم هر چه سریعتر برای تزریق واکسن مراجعه کنند، زیرا علاوه بر حفظ سلامتیشان، از پایان مهر بعضی از خدمات اجتماعی از جمله امور بانکی، گرفتن بلیط هواپیما، قطار، اتوبوس و. تنها با ارائه کارت واکسن امکان پذیر است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر روزانه حدود ۱ تا ۱.۵ درصد از جمعیت هدف استان برای تزریق واکسن مراجعه می‌کنند که این میزان قابل قبولی نیست و با این روند حدود ۲۰ تا ۳۰ روز دیگر طول می‌کشد تا ۷۰ الی ۸۰ درصد جمعیت هدف استان یک نوبت واکسن را در دریافت کنند.

دکتر شاه آبادی گفت: با این وجود اگر هم استانی‌ها برای تزریق واکسن همکاری لازم را داشته باشند تا ۱۰ مهر درصد مطلوب (۷۰ درصد) واکسیناسیون محقق خواهد شد.

۲ مهر ۱۴۰۰ ۱۲:۱۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید