اخبار

کشف ۶.۵ تن مواد غذایی غیر مجاز و فاسد در کرمانشاه

کشف ۶.۵ تن مواد غذایی غیر مجاز و فاسد در کرمانشاه

 

مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه از جمع آوری ۶ و نیم تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و غیر مجاز از دو فروشگاه بزرگ در سطح شهر کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، بهمن خدادادیان گفت: این کشفیات طی هفته گذشته با همکاری شهرداری، اداره بهداشت، معاونت غذا و دارو و تعزیرات صورت گرفته است.

وی افزود: این مواد غذایی شامل مواد شوینده، کیک و‌ کلوچه، گوشت فاسد، کنسرو، ترشیجات، آب معدنی، انواع نوشیدنی ها، سس و کمپوت است.

وی خاطرنشان کرد: برخی از این مواد غذایی قاچاق هستند چرا که بدون مجوز واردات و کد ماده ۱۶ وارد شده اند که فروش آن‌ها تخلف محسوب می‌شود.

مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه اظهار داشت: در سطح شهر کرمانشاه بیش از ۱۰ مغازه شناسایی شده اند که مواد غذایی وارداتی غیرمجاز می‌فروشند که درصدد هستیم با هماهنگی دستگاه قضایی نسبت به پلمب این فروشگاه‌ها اقدام کنیم.

خدادادیان با بیان اینکه بسیاری از تخلفات بهداشتی با گزارش‌های مردمی اطلاع رسانی می‌شود، گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۳۵۰ مورد گزارش مردمی داشته ایم که ۵۰ درصد آن مربوط به تخلفات بهداشتی بوده است.

وی به شهروندان توصیه کرد: هنگام خرید مواد غذایی حتما به علامت استاندارد، آرم سیب سلامت، آدرس کارخانه، تاریخ تولید و انقضای محصول توجه کنند.

۳ مهر ۱۴۰۰ ۲۲:۵۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید