اخبار

هفته ملی سلامت سالمندان ۶ تا ۱۲ مهر ماه سال ۱۴۰۰ با شعار "بهره مندی عادلانه همه سنین از فناوری دیجیتال"

هفته ملی سلامت سالمندان ۶ تا ۱۲ مهر ماه سال ۱۴۰۰ با شعار "بهره مندی عادلانه همه سنین از فناوری دیجیتال"
 
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: اول اکتبر مصادف با نهم مهرماه، روز جهانی بزرگداشت مقام سالمند، با شعار "بهره مندی عادلانه همه سنین از فناوری دیجیتال" عنوان شده است.
 
دکتر شکیبا در گفتگو با میز خبر روابط عمومی دانشگاه گفت: پیشامد همه گیری کرونا فرصت مغتنمی است تا در راستای حفظ و ارتقاء سلامت و منزلت سالمندان، شرایط لازم برای خود مراقبتی و دسترسی آسان به انواع خدمات و حمایت های لازم ایجاد گردد و برای ارتقاء مهارت ها و توانمندی ها، مشارکت اجتماعی و آموزش شیوه زندگی سالم برای رسیدن به سالمندی پویا و سالم تلاش به عمل آید.
 
وی هدف اصلی از بزرگداشت روز سالمند،  بالا بردن آگاهی عمومی جامعه از وضعیت افراد سالمند و حمایت از آنها در تمام مراحل سالمندی دانست و گفت: به همین دلیل در شعار امسال بر ارتقای آموزش‌ها، ساختارها و اطلاع‌رسانی‌هایی که در حوزه فناوری دیجیتال برای سالمندان نیاز است تاکید شده است.
 
دکتر شکیبا همچنین تاکید داشت: بر راهبردهای حساس سازی جامعه و مسئولین با رویکرد مبتنی بر بازاریابی اجتماعی جهت مناسب‌سازی و در دسترس قرار دادن دنیای دیجیتال و فناوری‌های نوین برای سالمندان تلاش شود زیرا سالمندان در شرایط همه‌گیری بیماری کرونا در قرنطینه معکوس هستند و اهمیت دریافت خدمات آنلاین، ارائه خدمات داوطلبانه، آموزش و مشاوره آنلاین و استفاده از شبکه‌های مجازی اختصاصی شده، بیش تر از پیش توجه شود.
 
وی گفت: موقعیت هایی چون هفته جهانی سلامت سالمندان، فرصتی مناسب است که با هدف اطلاع رسانی و حساس سازی گروه های مختلف جامعه در خصوص اولویت های سلامت سالمندان، تصمیم به انجام اقداماتی در جهت ارتقای استقلال سالمندان به ویژه از طریق توانمند سازی و مهارت آموزی، اولویت دهی به سالمندان کم توان در دریافت خدمات، مورد توجه و در دستور کار قرار گیرد.
 
دکتر شکیبا با بیان اینکه هفته سالمند امسال با رویکرد گرامیداشت تکریم و منزلت سالمندان، از ششم تا دوازدهم مهرماه ۱۴۰۰ می باشد عناوین روزهای آن را به ترتیب زیر اعلام کرد:
 
سه شنبه ۶ مهر ماه: رسانه، آگاهی بخشی، مطالبه گری، فرهنگ و گفتمان سازی
 
چهار شنبه ۷ مهر ماه: آموزش و توانمندسازی
 
پنج شنبه ۸ مهر ماه: حمایت های اجتماعی، رفاهی و اقتصادی
 
جمعه ۹ مهر ماه: سرمایه و مشارکت اجتماعی، خانواده و جامعه
 
شنبه ۱۰ مهر ماه:مراقبت و سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی
 
یک شنبه ۱۱ مهر ماه: قانونگذاری، سیاست گذاری و راهبری امور سالمندان
 
دو شنبه ۱۲ مهر ماه:  محیط دوستدار سالمند
 
۷ مهر ۱۴۰۰ ۱۴:۵۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید