اخبار

واکسینه شدن ۹۷.۸ درصد عشایر کرمانشاه در برابر ویروس کرونا

واکسینه شدن ۹۷.۸ درصد عشایر کرمانشاه در برابر ویروس کرونا

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از واکسینه شدن ۹۷.۸ درصد عشایر کرمانشاه در برابر ویروس کرونا خبر داد.

دکتر ابراهیم شکیبا در گفتگو با میزخبر روابط عمومی دانشگاه اظهار کرد: توجه ویژه به عشایر و ارائه خدمات مراقبتی، بهداشتی و درمانی یکی از ارکان اساسی و وظایف و تعهدات مراکز بهداشت بوده که به خوبی این مهم در حال انجام است.

وی افزود: خدمات مراقبتی، بهداشتی و درمانی توسط تیم‌های ثابت در خانه‌های بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت و با اعزام تیم‌های سیار سلامت در قالب برنامه‌های ایل گردشی به مناطق استقرار عشایر کوچنده استان کرمانشاه انجام می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: با شیوع ویروس کرونا عشایر به سبب داشتن مناسبات خاص اجتماعی، اقتصادی و ارتباط با جوامع شهری و یا در مسیر کوچ فصلی در معرض تهدید بیماری کرونا قرار گرفتند.

دکتر شکیبا با اشاره تزریق واکسن کرونا به عشایر استان کرمانشاه، گفت: از ابتدای مرداد ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور واکسیناسیون عشایر استان کرمانشاه آغاز شده و بیش از ۹۷.۸ درصد عشایر استان در برابر ویروس کرونا واکسینه شده‌اند.

وی ادامه داد: واکسیناسیون افراد زیر ۱۸ سال و دانش آموزان عشایر استان کرمانشاه نیز در دست اقدام است و تا قبل از آغاز کوچ عشایر واکسیناسیون آنها تکمیل خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در بین عشایر استان برنامه‌های غربالگری، قرنطینه بیماران و افراد مشکوک و همچنین هدایت به مراکز منتخب و بیمارستان‌ها را از ابتدای شیوع کرونا انجام داده است.

۱۴ مهر ۱۴۰۰ ۰۸:۵۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید