اخبار

100 بازرس، "بهداشتِ مدارس" کرمانشاه را رصد می‌کنند/ عرضه "خوراکی" در مدارس ممنوع

100 بازرس، "بهداشتِ مدارس" کرمانشاه را رصد می‌کنند/ عرضه "خوراکی" در مدارس ممنوع

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه از فعالیت 100 بازرس بهداشت محیط در زمینه نظارت بر مدارس کرمانشاه خبر داد.

بهمن خدادادیان در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به بازگشایی برخی مدارس با رعایت ضوابط بهداشتی، گفت: در حال حاضر مدارس روستایی و عشایر زیر 15 نفره و نیز هنرستان های فنی و حرفه ای و کارو دانش برای دروس کارگاهی و نیز موسسات و آموزشگاه های هنری، کنکوری و ... فعال هستند.

وی افزود: طبق ابلاغ صورت گرفته اجازه حضور دانش آموزان در مدارس شهری و روستایی بالای 15 نفر زمانی داده می شود که دانش آموزان هر دو دوز واکسن را تزریق کرده و از زمان تزریق دوز دوم 21 روز گذشته باشد.

خدادادیان تصریح کرد: در برخی مدارس ابتدایی هم بسته به نظر شورای مدارس، فعالیت مدارس با رعایت پروتکل ها جریان دارد.

وی افزود: در این شرایط با توجه به بحث کرونا و لزوم رعایت پروتکل ها، بازرسی از مدارسی که فعالیت دارند با جدیت هرچه تمام تر در دستور کار قرار دارد.

خدادادیان تصریح کرد: هم اکنون 100 بازرس بهداشت محیط نظارت بر مدارس و آموزشگاه های خصوصی را برعهده دارند.

وی با تاکید بر لزوم رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی در مدارس، گفت: دراین زمینه قطعا با جدیت عمل خواهد شد و با مدارس متخلف برخورد می شود.

خدادادیان گفت: در همین راستا تاکنون به دو مدرسه اخطار جدی داده ایم و در صورت عدم رسیدگی این مراکز ابتدا به آموزش و پرورش جهت برخورد و در ادامه و درصورت عدم رسیدگی به دستگاه قضایی معرفی می شوند.

کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه در خصوص رعایت پروتکل ها در مدارس، گفت: در وهله اول استفاده از ماسک در مدارس در اولویت قرار دارد و نیاز است که والدین و مربیان در این زمینه آموزش های لازم را به دانش آموزان ارائه دهند.

وی افزود: از طرفی رعایت فاصله فیزیکی بسیار حائز اهمیت است و نیاز است که کلاس ها با تعداد نفرات کم و با رعایت فاصله فیزیکی برگزار شوند.

خدادادیان گفت: از طرفی ساعت برگزاری کلاس ها هم نباید طولانی مدت باشد و باید در کوتاهترین زمان ممکن کلاس ها برگزار شود.

وی با بیان اینکه فعالیت بوفه ها در مدارس کاملا ممنوع است، گفت: هیچ مدرسه ای حق عرضه خوراکی و نوشیدنی به دانش آموزان را ندارد.

خدادادیان گفت: دراین شرایط والدین باید خوراکی و نوشیدنی مورد نیاز دانش آموزان را برای آنها تهیه کرده و در کوله پشتی و کیف آنها قرار دهند.
۱۴ مهر ۱۴۰۰ ۰۹:۱۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید