اخبار

معاون مرکز بهداشت کرمانشاه: اکنون بهترین زمان تزریق "واکسن کرونا" است/ دانش آموزان سریعتر مراجعه کنند

واکسیناسیون کرونا دانش آموزان

معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم واکسیناسیون هرچه سریعتر دانش آموزان، گفت: احتمال وقوع موج جدید در پاییز وجود دارد، بنابراین برای ایجاد ایمنی در مقابله با موج جدید دانش آموزان باید هرچه سریعتر واکسینه شوند.

دکتر سارا شاه آبادی در گفت و گو با ایسنا با تاکید بر لزوم واکسیناسیون هرچه سریعتر دانش آموزان گفت: در حال حاضر واکسیناسیون دانش آموزان 12 تا 18 سال در جریان است و نیاز است والدین تا پیش از شروع موج جدید نسبت به واکسیناسیون فرزندانشان اقدام کنند.

وی افزود: کرونا به همان میزان که برای بزرگسالان خطرناک است برای کودکان و نوجوانان هم خطرآفرین است و والدین باید از کنار این خطر ساده عبور نکنند.

شاه آبادی با اشاره به احتمال وقوع موج ششم کرونا در پاییز گفت: تا پیش از شروع موج جدید باید با تزریق واکسن ایمنی لازم در مقابله با این ویروس ایجاد شود، وگرنه تلفات بسیار خواهد بود.

وی افزود: واکسیناسیون در زمان اوج گیری موج کرونا کار خطرناکی است، چرا که ممکن است برخی افراد آلوده بوده و خبر نداشته باشند و تزریق واکسن برای آنها مشکل ساز شود، بنابراین در حال حاضر که با موج جدید فاصله داریم بهترین زمان برای تزریق واکسن است و باید همه برای انجام واکسیناسیون مراجعه کنند.

شاه آبادی به ترس برخی والدین نسبت به انجام واکسیناسیون برای فرزندانشان اشاره کرد و افزود: تمام فرزندان کادر بهداشت و درمان و بهترین پزشکان استان واکسینه شده اند و اگر واکسن خطر یا ترسی داشت که این کار را انجام نمی دادیم.

وی افزود: خطر کرونا بسیار جدی است و می‌تواند موجب ایجاد عوارض و مرگ کودکان و نوجوانان شود و والدین تا فرصت باقی است باید برای واکسیناسیون فرزندان خود اقدام کنند.

شاه آبادی گفت: تاکنون هیچ عارضه ای در استان از واکسیناسیون دانش آموزان گزارش نشده و جای هیچگونه نگرانی نیست.

این مسئول تصریح کرد: واکسن "سینوفارم" یکی از ایمن ترین واکسن های کرونا در جهان و مورد تایید سازمان بهداشت جهانی است و این واکسن در بسیاری کشورهای جهان تزریق می شود.

شاه آبادی با اشاره به تاثیرات واکسیناسیون در کاهش بستری ها و موارد مرگ و میر گفت: در حال حاضر عمده فوتی های کرونا از میان کسانی است که واکسن نزده اند و در کسانی که واکسن تزریق کرده اند موارد فوتی به ندرت اتفاق می افتد و آن موارد نادر هم مربوط به کسانی است که چند بیماری زمینه ای را با هم داشته اند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد بستری ها و موارد مرگ و میر در افراد واکسن زده به شدت پایین است و همین امر نشان دهنده تاثیر مثبت واکسیناسیون است.

وی افزود: از طرفی کاهش سن مرگ و میر ناشی از کرونا نشان می ‌دهد که واکسیناسیون رده های سنی بالاتر جواب داده و آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در آنها به شدت پایین آمده است.
۱۴ مهر ۱۴۰۰ ۰۹:۱۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید