اخبار

رییس اداره مشاوره و سلامت روان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: کرونا در روح و روان دانشجویان تاثیر نامطلوب داشته است

رییس اداره مشاوره و سلامت روان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: کرونا در روح و روان دانشجویان تاثیر نامطلوب داشته است

رییس اداره مشاوره و سلامت روان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به بحران‌های زلزله و کرونا گفت: این مشکلات نه‌ تنها در حوزه اقتصادی و اجتماعی بلکه در روح و روان بخشی از دانشجویان و خانواده‌های آن‌ها تاثیرات نامطلوبی گذاشته است.

دکتر پرستو عباسپور روز جمعه به مناسبت هفته سلامت روان به ایرنا افزود: علاوه بر مشاوره به دانشجویان در زمینه های مختلف، بر وضعیت تحصیلی آنان نیز نظارت داریم و با اقدامات روانشناسی کارآمد، تعداد مراجعان کمیسیون موارد خاص را به صفر رسانده‌ایم.

وی اظهار داشت: در ایام کرونا کار اداره مشاوره و سلامت روان یک ساعت هم تعطیل نبوده، ۲۴ ساعته و آنلاین در اختیار دانشجویان بوده ایم و در کنار کمبودها، در همه خوابگاه ها یک اتاق مشاوره در خدمت دانشجویان است و ما موظف هستیم دانشجویان را از بدو ورود غربالگری کنیم.

عباسپور خاطرنشان کرد: در زمینه پایش وضعیت روحی و مذهبی دانشجویان نیز پرسش‌نامه‌ای تنظیم شده که براساس آن تا پایان دوره تحصیل، هرساله این پرسش‌نامه در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد و با پایش و سنجش آن‌ها و اتفاقاتی که طی این دوره افتاده میزان رشد و کاهش روحیه و سطح مذهبی بودنشان تشخیص داده خواهد شد.

این دکتر روانشناس، گفت: همکاران ما با بیش از ۹۰ درصد دانشجویان ارتباط برقرار کردند و اگر در بحث مشکل نیاز به درمان باشد برای دانشجو و خانواده آنها به مراجع مربوطه برای درمان معرفی می‌شوند. نتیجه تلاش‌ها باعث شده هیچ موردی از رفتارهای خود آسیب‌رسان را در بین دانشجویان نداشته باشیم.

رییس اداره مشاوره و سلامت روان دانشجویان با اشاره به موضوع مشاوره به دانشجویان مشروطی و کمیسیون‌های موارد خاص و اقدامات انجام گرفته نیز اظهار داشت: اداره مشاوره دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مطابق با استانداردهای کشوری در دانشگاه راه اندازی شده که علاوه بر مشاوره، بر وضعیت تحصیلی دانشجویان نیز نظارت دارد، به حداقل و حتی به صفر رسیدن تعداد پرونده‌های کمیسیون موارد خاص دانشگاه، نتیجه این نظارت‌ها بوده است.

وی افزود: با ریشه یابی موضوع، در نهایت تصمیم به مداخله تیم‌های مشاوره گرفته شد و در همین راستا در تمام دانشکده‌ها و خوابگاه‌ها «اتاق مشاوره» راه اندازی شد و روان‌شناسان با حضور در خوابگاه‌ها و میان دانشجویان، مشکلات آن‌ها را رصد و پیگیری می‌کنند که خوشبختانه با اقدامات مشاوره‌ای و روانشناسی اکنون تعداد مراجعان کمیسیون موارد خاص را کاهش داده‌ایم
۲۴ مهر ۱۴۰۰ ۰۹:۵۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید