اخبار

۵۰ تن موادغذایی آلوده در کرمانشاه امحا شد

۵۰ تن موادغذایی آلوده در کرمانشاه امحا شد

مسوول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه گفت: ۵۰ تن موادغذایی و فرآورده‌های خام دامی فاسد در نیمه نخست امسال در این شهرستان جمع‌آوری و امحا شد.

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما بهمن خدادادیان  افزود: امسال بیش از ۹۰ هزار بازرسی بهداشتی از مکان‌های عمومی، رستوران‌ها و مکان‌های عرضه و توزیع مواد غذایی در شهرستان کرمانشاه انجام شده است.

وی اضافه کرد: در این مدت ۳۹۰ پرونده به دادگاه ارجاع و ۳۱۲ واحد متخلف نیز پلمب شده است.

خدادادیان گفت: این پرونده‌ها از نظر جرم و تخلف بررسی می‌شوند و مواردی مانند تقلب در مواد غذایی، استفاده از بلانکیت، جوش شیرین، استفاده از رنگ‌های شیمیایی، گوشت‌های فاسد و موادغذایی غیرمجاز جرم به حساب می‌آیند که پرونده‌ها در دادگستری بررسی می‌شود و برخی از پرونده‌ها نیز مانند نداشتن روپوش، دستکش، تهویه نامناسب و بهداشت محیط تخلف است که پرونده‌ها برای رسیدگی به تعزیرات ارسال می‌شود.

وی اظهار داشت: در این مدت همچنین ۴۰۰ نمونه برداری از موادغذایی از نظر میکروبی، بافت شناسی و شیمیایی انجام شده است.

مسوول بهداشت محیط کرمانشاه افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۷۶ هزار نمونه کلرسنجی آب انجام داده ایم و از نظر میکروبی ۲ هزار نمونه و از نظر شیمیایی هم ۵۰ نمونه گیری بر روی آب شرب کرمانشاه انجام شده است.

وی عنوان کرد: ۱۰۰ بازرس بهداشت در شهرستان کرمانشاه فعالیت دارند که باید ۱۵ هزار مکان را زیرپوشش قرار دهند که این تعداد بازرس جوابگو نیست.

خدادادیان با بیان اینکه خوشبختانه شهروندان هوشیار هستند و گزارش های مردمی منجر به کشف بسیاری از مکان‌های متخلف می‌شود، گفت: شهروندان برای در میان گذاشتن موضوعات حوزه بهداشت و سلامت می‌توانند با شماره ۱۲۴ تماس بگیرند.

وی تصریح کرد: ذبح غیرمجاز، فعالیت ضایعات فروشی ها، روز بازارها و فاضلاب کرمانشاه مسایلی است که تهدیدی برای سلامت شهروندان محسوب می‌شود و رفع این مشکلات نیازمند پیگیری جدی مسوولان است.

شهرستان کرمانشاه بیش از یک میلیون نفر از جمعیت ۲ میلیون نفری استان را در خود جا داده است.
۲۶ مهر ۱۴۰۰ ۱۰:۱۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید