اخبار

معاون مرکز بهداشت کرمانشاه: فعلا عموم مردم نیازی به تزریق "دوز سوم" واکسن کرونا ندارند

تزریق دوز سوم واکسن

 

معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه با بیان اینکه کادر بهداشت و درمان جهت تزریق دوز سوم واکسن کرونا در اولویت هستند، گفت: فعلا نیازی به تزریق دوز سوم واکسن برای عموم جامعه نیست و باید منتظر بمانیم درماه های آینده سیر بیماری به چه شکل خواهد بود.

دکتر سارا شاه آبادی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه تزریق دوز سوم واکسن کرونا جهت طولانی شدن ایمنی حاصل از واکسن است، گفت: برای تزریق این دوز باید حداقل شش ماه از زمان تزریق دوز دوم واکسن گذشته باشد.

وی افزود: در حال حاضر کادر بهداشت و درمان و نیز برخی بیماران که با نقص شدید سیستم ایمنی مواجه هستند، با توجه به اینکه شش ماه از تزریق دوز دوم واکسن آنها گذشته است، در اولویت تزریق دوز سوم قرار دارند.

شاه آبادی در خصوص تزریق دوز سوم برای سایر افراد جامعه، گفت: با توجه به اینکه هنوز اکثریت جامعه دوز دوم را تزریق نکرده و مدت کوتاهی از واکسیناسیون آنها می گذرد، تزریق دوز سوم برای آنها لازم نیست.

معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه افزود: از طرفی باید منتظر بمانیم که سیر بیماری به کدام سمت پیش می‌رود و چنانچه بیش از 85 درصد جامعه دو دوز واکسن را تزریق کرده و سیر گردش ویروس در جامعه کند شود، نیازی به تزریق دوز سوم نخواهد بود.

شاه آبادی گفت: بنابراین همه چیز بستگی به سیر بیماری و رفتار مردم در قبال واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌ها در ماه‌های آتی دارد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کمبودی در زمینه واکسن نداریم و انتظار این است که مردم هرچه سریعتر برای تزریق دو دوز واکسن کرونا اقدام کنند تا به زودی شاهد کند شدن سیر گردش ویروس در جامعه باشیم.

۲۷ مهر ۱۴۰۰ ۱۱:۲۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید