اخبار

دکتر گویا: از جمله بهترین مدیریت های کرونا در سطح کشور در استان کرمانشاه اعمال شده است ​

دکتر گویا
 

دکتر گویا رییس مرکز مدیریت بیماری ها گفت:علی رغم اینکه کرمانشاه در حال حاضر موارد بستری و ابتلای بالاتری دارد ، اما این موارد، دلیل ضعف مدیریت بیماری در استان نیست. از بهترین مدیریت های کرونا در سطح کشور در استان کرمانشاه اعمال شده است.

 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه وی گفت:مهمترین شاخص ما در این استان شاخص واکسیناسیون است ، ۷۵ درصد دریافت نوبت اول ۴۵ د‌رصد نوبت دوم در استان روند خوبی است.
 
دکتر گویا اظهار داشت:انتظار داریم در هفته آینده این درصد به  ۸۵ درصد برسد. این هدف به درستی ، دقیق و‌ حساب شده در استان پیگیری می شود و حاصل همکاری همه دستگاه‌هاست، که اگر نبود به این هدف نمی رسیدیم .
 
وی با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی یکی از مهمترین نقاط ضعف کنترل بیماری را توانست تا حدود زیادی برطرف کند گفت: تلاش نیروهای مقاومت بسیج،  هلال احمر، نیروهای مسلح ،مجموعه وزارت کشور و...کمک بسیار خوبی در این زمینه بود و مهمترین نکته، بازنگری طرح شهید سلیمانی و تقویت و کیفیت آن است. 
 
دکتر گویا بیان کرد:معتقدیم دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه در مدیریت بیماری بسیار موفق بوده است. به عنوان مثال از تیرماه تاکنون در این استان پهناور موارد مرگ به طور چشمگیری در مقایسه با استان‌ها کاهش پیدا کرده است و این نشان می دهد که سیستم درمانی در استان درست عمل کرده است.
 
وی افزود:واکسیناسیون یکی از ارکان کنترل بیماری است ، اما اگر مردم پروتکل های بهداشت فردی و اجتماعی را رعایت نکنند به نتیجه مطلوب نمی رسد 
 
به گفته او کنترل بیماری کرونا ۵ رکن دارد ، رکن اول پیشگیری از ابتلای مردم به هر وسیله ای است ، از رسانه ها و‌ کمک سازمان‌ها تا حضور در کنار مردم و صحبت جمعی و فردی و حتی اقدامات سختگیرانه در این زمینه و  دوم اینکه بیماران حتی الامکان به صورت سرپایی درمان شده ، اقدامات تشخیصی سریع تر برای او انجام شود و تست ها نیز تقویت شود 
 
وی افزود:سوم اینکه مدت زمان بستری در بیمارستان کاهش داده شود و کسی که واقعا لازم است، در بیمارستان بستری شود و مراکز بستری موقت از هر جهت تقویت شوند .
 
دکتر گویا گفت: تا حد ممکن اجازه ندهیم کار بیمار به ای سی یو ، دستگاه تنفس مصنوعی و نهایت فوت آنها کشیده شود .
 
دکتر گویا به عدم رعایت پروتکل ها و واکسن هراسی، مشکل اصلی  در پیشگیری از بیماری اشاره کرد و گفت: هیچکدام از واکسن ها با دیگری تفاوت ندارد. ما بر اساس سنجش های دقیق و علمی بررسی کرده ایم ، کمترین عارضه مربوط به واکسن داخلی بوده است.
 
وی افزود: در کنترل اماکن نهایت تلاش را به کار ببریم. همه چیز را نباید به دانشگاه علوم‌پزشکی واگذار کرد و همه سازمان‌ها کمک کنند. 
 
وی بیان کرد: امکانات بیمارستان‌های کرمانشاه با زمان قبل از کرونا اصلا قابل مقایسه نیست،  مشکل در گام‌اول یعنی همان پیشگیری است.
 
به گفته وی شایعات به سلامت مردم آسیب می زند و جان مردم را تهدید می کند . اجازه ندهید واکسن و‌ ماسک را زیر سوال ببرند این دو بهترین سلاح های ما هستند. 
 
 
#هم_پیمان_تا_پایان_کرونا 
 
اینجا مرجع رسمی اطلاعات و آگاهی در استان کرمانشاه پیرامون بیماری کرونا و واکسیناسیون است🔻 
🆔@k_health
۲۹ مهر ۱۴۰۰ ۰۰:۲۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید