اخبار

چگونه از خشکی پوست دست پیشگیری کنیم؟

خشکی پوست

یک متخصص پوست و مو به تشریح عوامل خشکی پوست دست و راهکارهای پیشگیری از آن پرداخت.

دکتر علی ابراهیمی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به شیوع خشکی پوست در فصول سرد سال، گفت: در فصول پاییز و زمستان به دلیل کاهش میزان رطوبت هوا و کاهش درجه حرارت محیط بطور معمول خشکی پوست و بویژه پوست دست تشدید می شود.

وی خاطرنشان کرد: این خشکی پوست در افرادی که زمینه خشکی و حساسیت پوست را دارند به مراتب شدیدتر بوده و نیاز است مراقبت بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به تاثیر عوامل دیگر در خشکی پوست دست گفت: خشکی پوست صرفا مربوط به تغییرات آب و هوایی نیست و برخی مشکلات هورمونی از جمله کم کاری تیروئید و ورود به دوران یائسگی هم می تواند موجب تشدید خشکی پوست افراد شود.

این متخصص پوست و مو خاطرنشان کرد: همچنین افرادی که روزانه فعالیت های شست و شوی بسیاری دارند، مانند زنان خانه دار و یا افرادی که در آشپزخانه ها فعال هستند نیز این خشکی پوست دست شدت بیشتری دارد.

ابراهیمی افزود: افرادی هم که با حلال های صنعتی و یا مصالح ساختمانی سر و کار دارند، بیشتر با خشکی بیشتر پوست دست مواجه هستند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: استفاده از مایع دستشویی و یا صابون های مایع هم می تواند خشکی پوست دست را تشدید کند.

ابراهیمی در تشریح راه های پیشگیری از خشکی پوست دست، گفت: بهترین راه استفاده از دستکش های نخی برای محافظت دست در برابر باد و سرما است.

وی افزود: همچنین استفاده از دستکش هنگام شست و شوی ظروف و استفاده از مواد شوینده در پیشگیری از خشکی پوست دست موثر است.

ابراهیمی توصیه کرد: افراد جهت پیشگیری از خشکی پوست دست، مایع دستشویی و صابون های مایع را با صابون های جامد جایگزین کنند.

وی افزود: همچنین توصیه می شود افراد روزانه از انواع نرم کننده ها و مرطوب کننده ها برای پوست دست، صورت و پاشنه پا استفاده کنند.
۱۰ آبان ۱۴۰۰ ۰۹:۱۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید