اخبار

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان: واکسیناسیون کامل 50 درصد کرمانشاهیانِ 12 سال به بالا / هنوز در "موجِ پنجم" گرفتاریم

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان: واکسیناسیون کامل 50 درصد کرمانشاهیانِ 12 سال به بالا / هنوز در "موجِ پنجم" گرفتاریم

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از واکسیناسیون کامل بیش از نیمی از جمعیت هدف استان علیه کرونا خبر داد و افزود: 50 درصد جمعیت 12 سال به بالای استان هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

دکتر محمودرضا مرادی امروز (10 آبان) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تنها راه کنترل موثر کرونا واکسیناسیون تمام جمعیت است، گفت: خوشبختانه در حال حاضر بیش از 50 درصد جمعیت هدف استان هر دو دوز واکسن را دریافت کرده اند و امیدواریم به سرعت این تعداد افزایش یابد.

وی افزود: مردم باید توجه داشته باشند که کرونا همچنان پرقدرت ادامه دارد و در حال حاضر بطور میانگین روزانه هفت تا هشت نفر در استان جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست می دهند.

مرادی به روند نزولی کرونا در استان اشاره کرد و گفت: متاسفانه این سیر نزولی بسیار کند است و هنوز نتوانسته ایم بعد از گذشته بیش از سه ماه به کف موج پنجم کرونا برسیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به قرمز شدن وضعیت برخی شهرها در سطح کشور گفت: این موضوع هشداری برای ورود به موج ششم است، اما هنوز این موج در کشور آغاز نشده و امیدواریم با رعایت پروتکل ها و تسریع واکسیناسیون هیچ وقت آغاز نشود.

مرادی گفت: استان کرمانشاه هنوز در موج پنجم گرفتار است و متاسفانه پیک بیماری همزمان با برخی اتفاقات بود که باعث شد ماندگاری این موج تشدید شود، از جمله اینکه در شهریور زمانی پیک موج را داشتیم که سفرهای پایان تابستان شدت گرفت و همین امر موجب شد مدام بر تعداد مبتلایان افزوده شود.

وی افزود: از طرفی اواسط مهرماه با پایان گرفتن عزاداری های ماه محرم و صفر، شروع عروسی ها و جشن ها را داشتیم که همین امر هم در تشدید وضعیت کرونا در استان اثرگذار بود.

مرادی گفت: پس از آن هم با شروع فصل سرما، عملا درب و پنجره ها بسته شد و شیوع بیماری در محیط های بسته قوت گرفت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: به هرحال هم اکنون در این موج گرفتار هستیم و امیدواریم سیر نزولی آن تشدید شده و هرچه سریعتر از این موج خارج شویم.

وی افزود: تنها راهکار در این زمینه هم رعایت هرچه بیشتر پروتکل های بهداشتی و انجام واکسیناسیون است و اگر واکسیناسیون جامعه به بیش از 80 تا 90 درصد برسد می توان با خیال آسوده تری به فعالیت ها در سطح جامعه ادامه داد.

۱۰ آبان ۱۴۰۰ ۱۳:۴۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید