اخبار

مراجعه سرپایی به بیمارستان "دکتر محمد کرمانشاهی" ۲۰درصد افزایش یافت

بیمارستان "دکتر محمد" کرمانشاهی

رئیس بیمارستان "دکتر محمد کرمانشاهی" گفت: برخلاف تصور مردم کودکان و نوزادان به کرونا مبتلا می‌شوند و اکنون یک چهارم تخت‌های بیمارستان را بیماران کرونایی اشغال کرده‌اند.
فریبا ویسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: آمار بستری‌ها در آبان ماه امسال کاهش یافته و هم اکنون 11 بیمار کووید 19 در این بیمارستان بستری هستند.

وی عنوان کرد: از اواخر سال 1398 این بیمارستان به عنوان بیمارستان ریفرال کودکان و نوزادان کرونایی استان فعالیت داشته است.

ویسی گفت: در فروردین ماه امسال آمار بستری‌‌ها کمتر از 30 نفر بود اما از مرداد ماه امسال و اوایل شروع پیک پنجم تعداد مبتلایان به کووید 19 به چندین برابر افزایش یافت به طوری که تعداد بیماران بستری شده به 327 نفر در شهریور ماه رسید که نسبت به شهریور سال گذشته 8 برابر افزایش داشت.

وی افزود: از تیر ماه امسال همزمان با شروع پیک پنجم تعداد کودکان و نوزادان بستری مبتلا به کووید در بیمارستان محمد کرمانشاهی افزایش چشگمیری داشت به حدی که در بازه زمانی شهریور ماه بیش از 70 درصد بیماران بستری بیمارستان مبتلا به کرونا بوده‌اند.

دکتر ویسی عنوان کرد: از ابتدای امسال 255 مورد از بیماران بستری کووید همراه با MISC بوده یعنی کووید چند ارگان مهم منجمله قلب را درگیر کرده بود و خوشبختانه با تلاش پزشکان و کادر درمان تقریبا همگی بهبود یافتند.

وی گفت: از اواخر مهر ماه تعداد بیماران بستری رو به کاهش بوده و هم اکنون 11 کودک با pcr مثبت در این بیمارستان بستری هستند و تعداد فوتی‌ها به دلیل ابتلا به کووید19 از ابتدای امسال تاکنون 32 مورد بوده است.

دکتر ویسی عنوان کرد: تعداد مراجعه کنندگان به اورژانس بیمارستان در امسال به طور متوسط به 6 هزار نفر در ماه رسیده است که قبل از پاندمی کووید 19 تعداد مراجعه کنندگان اورژانس 10 هزار نفر در ماه بود.

وی گفت: این بیمارستان 156 تخت مصوب دارد که از ابتدای پاندمی 26 تخت را به بیماران کرونایی اختصاص دادیم اما با شروع پیک پنجم تعداد تخت‌های کووید به ویژه در مرداد و شهریور ماه امسال افزایش چشمگیری یافت.

دکتر ویسی افزود: حدود یک چهارم بیماران بستری شده در بیمارستان محمد کرمانشاهی مرتبط با کرونا است و افزایش 20 درصدی مراجعین سرپایی با علائم بالینی منطبق بر کووید از اوایل آبان ماه می‌تواند زنگ خطر شروع پیک ششم و روند افزایش مجدد بستری شدگان باشد.

وی بیان کرد: در بین عموم مردم ذهنیت غلطی وجود دارد که کودکان و نوزادان به کرونا مبتلا نمی شوند در حالی که کودکان و نوزادان به کرونا مبتلا می‌شوند اما ممکن است شدت این بیماری نسبت به بزرگسالان کمتر باشد. هر چند ویروس کووید-19 مدام در حال جهش است و بیشتر باید مراقبت کرد.

رئیس بیمارستان محمد کرمانشاهی گفت: از مردم استان درخواست می‌کنم که حتماً واکسن کرونا را تزریق کنند؛ به طور قطع تزریق هر نوع واکسنی اثرات مثبت خود را دارد و به ندرت واکسن‌ها عوارضی دارند؛ اما سود واکسن از ضرر آن بیشتر است و باید بین 70 تا 85 درصد پوشش واکسیناسیون داشته باشیم تا ایمنی مناسبی در جامعه ایجاد شود.
۱۱ آبان ۱۴۰۰ ۱۴:۱۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید