اخبار

برگزاری دوره‌های آموزشی ارتقاء توانمندی روانی اجتماعی دانشجویان

دوره‌های آموزشی ارتقاء توانمندی روانی اجتماعی دانشجویان
 
رییس اداره مشاوره و سلامت روان دانشگاه گفت: دوره‌های آموزشی ارتقاء توانمندی روانی اجتماعی دانشجویان در راستای انعقاد تفاهم نامه معاونت دانشجویی فرهنگی وزارتخانه با بنیاد نیکوکاری "دکتر محمدحسین و زینب اسدی لاری "برگزار می‌شود.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر پرستو عباسپور با بیان اینکه محمدحسین و زینب اسدی لاری در ۱۸ دی ماه سال ۹۸ در حادثه هواپیمای مسافربری اوکراینی به شهادت رسیدند گفت:محمد حسین اسدی لاری مدال آور المپیاد شیمی کشور به همراه خواهرش زینب، برای ادامه تحصیل و تلاش مستمر در فضای علمی بزرگ تر ، راهی متفاوت را تجربه کردند. 
 
وی اظهار داشت: دکتر محمد حسین ابتکارات پژوهشی، اجتماعی، آموزشی و کارآفرینی متعددی را سازماندهی نمود و در دوره بسیار رقابتی پزشکی -تخصصی دانشگاه تورنتو تحصیلات خود را ادامه داد. زینب نیز کانون دانشجویی متعددی در زمینه محیط زیست، سلامت روان و سلامت جهانی را در تورنتو راه اندازی کرد و ادامه تحصلاتش در رشته پزشکی بود. 
 
دکتر عباسپور گفت: شهادت این دو نخبه آسمانی ، دکتر زهرا مجد و دکتر محسن اسدی لاری ، پدر و مادر این دو عزیز را بر آن داشت که به یاد این عزیزان با تاسیس بنیاد نیکوکاری "دکتر محمدحسین و زینب اسدی لاری " ادامه دهنده راه و فعالیتهای ارزشمند آنان باشند.
 
وی افزود: به همین منظور این بنیاد اقدام به انعقاد تفاهم نامه ای با معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت و درمان با موضوع بهره مندی از ظرفیت ها و توانمندی های بالقوه و بالفعل خیرین در زمینه ترویج فرهنگ نیکوکاری و سرمایه گذاری در عرصه سلامت روان دانشجویان نموده است.
 
به گفته وی اداره مشاوره و سلامت روان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه توانمندسازی روانی- اجتماعی دانشجویان را جزء اولویت های کاری خود قرار داده است و هرساله در این راستا برنامه ریزی لازم را انجام می دهد و در سال جاری نیز به منظور آشنایی بیشتر با سبک زندگی این دو شهید نخبه آسمانی این دوره ها را برگزار می کند .
 
دکتر عباسپور با بیان اینکه مقرر است در کنار آموزش مهارت هایی جهت ارتقاء سلامت روان دانشجویان بویژه همتایاران سلامت روان را با زندگی این دو عزیز آشنا کند گفت:موضوعات آموزشی مورد نظر عبارتند از:هدفمندی در زندگی، افکار منفی و راه های مقابله با آن ، ازدواج پایدار ،آشنایی با مواد مخدر نوپدید و خطرهای آن ،رهایی از اضطراب و نگرانی ،مهارت کنترل خشم و پیشگیری از افسردگی (گفت و گو کنیم تا افسرده نمانیم)
 
وی افزود: لازم به ذکر است سه عنوان آخر براساس تفاهم نامه مذکور و در راستای " طرح شهیده زینب اسدی لاری" انتخاب شده است و امید است با تقویت توانمندی دانشجویان و همتایاران سلامت روان، خود این مهارت ها را آموخته و به سایر دانشجویان نیز انتقال دهند.
 
۱۱ آبان ۱۴۰۰ ۱۴:۴۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید