اخبار

استاندار: شیب کرونا در کرمانشاه نزولی است/ عادی انگاری باعث شروع پیک ششم خواهد شد

استاندار: شیب کرونا در کرمانشاه نزولی است/ عادی انگاری باعث شروع پیک ششم خواهد شد

  استاندار کرمانشاه گفت: خوشبختانه شیب بیمار کرونا در استان نزولی است، اما مردم نباید بگذارند با عادی انگاری و بی توجهی به رعایت پروتکل های بهداشتی، استان وارد پیک ششم کرونا شود.

هوشنگ بازوند در نشست ستاد ملی کرونا که به ریاست رئیس جمهور و به صورت ارتباط تصویری با استانداران برگزار شد، با اشاره به سیر نزولی بیماری کرونا در استان کرمانشاه گفت: خوشبختانه هفته گذشته روند نزولی کرونا در استان ادامه داشت. همچنین آمار ترخیص ها از ورودی ها در بیمارستان ها بیشتر بود که این موضوع نشان از توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی دارد،اما برای اینکه وارد پیک ششم نشویم این رعایت ها و توجهات باید بیشتر شود.

وی گفت: در هفته گذشته چهار شهر استان کرمانشاه قرمز بود که خوشبختانه در حال حاضر تنها یک شهر در استان قرمز است، اما باید همچنان به رعایت پروتکل های بهداشتی، ترزیق واکسن و کاهش ساده انگاری توجه ویژه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه بعضی از استان ها در آستانه ورود به پیک ششم هستند، لذا برای اینکه ما هم وارد این پیک نشویم باید عادی انگاری ها را کاهش دهیم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه توجه به ترزیق واکسن کرونا نیز موضوعی بسیار مهم و الزامی است، افزود: علیرغم اینکه امکانات کافی برای ترزیق روزانه 100 هزار دوز واکسن در استان وجود دارد اما حدود 20 هزار دوز واکسن ترزیق می شود.

وی کفت: ضروری است که مردم به هیچ عنوان تحت تاثیر بعضی از صحبت ها که عموماً از طریق شبکه های معاند برای عدم ترزیق واکسن منعکس می شود قرار نگیرند، زیرا توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی و گسترش واکسیناسیون و همچنین کاهش عادی انگاری از موضوعات بسیار مهم برای جلوگیری از افزایش روند ابتلاء به بیماری کرونا است.

بازوند ادامه داد: با توجه به اینکه در حال حاضر موضوع محدویت هوشمند مطرح است، اگر کسی از ترزیق واکسن امتتاع کند، ممکن است در آینده از برخی خدمات محروم شود و همه مردم استان باید در جریان باشند که زدن واکسن به نفع خودشان و جامعه است.

مقام عالی استان با اشاره به تاثیر ترزیق واکسن در کاهش مرگ و میرها ادامه داد: امکان دارد کسانی که واکسن زده اند دوباره دچار کرونا شوند، اما مرگ و میرها با ترزیق واکسن بسیار کاهش پیدا کرده که این خود دلیلی برای توجه به توسعه واکسیناسیون در جامعه است.
۱۵ آبان ۱۴۰۰ ۱۵:۰۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید