اخبار

رییس مرکز بهداشت استان: تزریق دوز اول واکسن کرونا در کرمانشاه باید تا 2 هفته آینده کامل شود

رییس مرکز بهداشت استان:  تزریق دوز اول واکسن کرونا در کرمانشاه باید تا 2 هفته آینده کامل شود


رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: تزریق دوز اول واکسن کرونا در استان باید تا دو هفته آینده به صورت کامل انجام شود.

دکتر ابراهیم شکیبا در جلسه متولیان حوزه بهداشت و سلامت استان با بیان اینکه مشارکت 100 درصدی مردم در انجام واکسیناسیون کرونا ضروری است، اظهار کرد: از همه مردم درخواست می کنم برای مقابله با بیماری کرونا و حفظ سلامت خود و دیگران، در اولین فرصت در امر مهم واکسیناسیون شرکت کنند تا شاهد کنترل کرونا، رونق کسب و کارها و نیز بازگشت سلامتی به جامعه باشیم.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون نقش بسیار اثرگذار و چشمگیری در کاهش میزان بستری ها و جلوگیری از مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا دارد، گفت: متاسفانه به دلیل برخی تبلیغات منفی، شاهد کاهش استقبال مردم برای انجام واکسیناسیون هستیم و همین امر هم خادمان حوزه سلامت را نگران کرده است.

دکتر شکیبا عنوان کرد: تمام تلاش ما تشویق و ترغیب مردم برای مشارکت در واکسیناسیون، مدیریت کرونا و حفظ جان و سلامت آنها است.

دکتر شکیبا افزود: امیدواریم در دو هفته آینده آمار واکسیناسیون استان با تدابیری که در پیش گرفته‌ایم پیشرفت چشمگیری داشته باشد و تزریق دوز اول به صورت کامل انجام شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه در هر شهرستان باید کمیته اختصاصی تزریق واکسن برای گروه های هدف در کوتاهترین زمان ممکن تشکیل شود، افزود: هدف ما صیانت از سلامت مردم و تشویق آنها به انجام واکسیناسیون است، در همین راستا باید تیم های سیار در شهرستانها فعال شود.

دکتر شکیبا با بیان اینکه اصنافی که واکسن کرونا تزریق نکرده اند نباید هیچ خدماتی به مردم ارائه دهند، گفت: دانش آموزان و اصنافی که واکسن کرونا را تزریق نکرده اند موظف به انجام دو بار تست PCR در هفته با هزینه شخصی می باشند.

وی ادامه داد: دانش آموزان، اصناف، مادران باردار، کارمندان، روستاییان، کارگران و افرادی که در اماکن شلوغ مانند پاساژها کار می کنند از جمله گروه هایی هستند که باید سریعا برای تزریق واکسن اقدام کنند.

دکتر شکیبا در ادامه با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در راستای مقابله با کرونا بر اساس اعلام وزارت بهداشت در همه موارد سرآمد بوده که باعث افتخار دانشگاه است و باید همچنان این جایگاه حفظ شود، عنوان کرد: خدمتگزاری به مردم استان از افتخارات ما است.
۱۹ آبان ۱۴۰۰ ۱۲:۰۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید