اخبار

واکسیناسیون سدی محکم در مقابل ویروس کرونا

واکسیناسیون سدی محکم در مقابل ویروس کرونا

مهمترین راهکار برای کنترل ویروس کرونا سرعت بخشیدن به روند واکسیناسیون است، اگر به آمار تزریق واکسن در دنیا نگاه کنیم کشورهایی که در این روند تسریع کرده‌اند محدودیت‌ها را برداشته و حتی مراکز آموزشی خود را نیز باز کرده‌اند.

به گزارش ایرنا؛ بنا به گفته کارشناسان بهداشت و درمان و اعلام سازمان بهداشت جهانی ۸۵ درصد فوتی‌های کرونا در ایران و ۸۰ تا ۹۰ درصد فوتی های کرونا در جهان افرادی هستند که واکسن دریافت نکرده اند که این نشان دهنده تاثیرات واکسیناسیون در کاهش ابتلا به این ویروس و مرگ ناشی از آن است.

برای حذف چرخه سرایت ویروس کرونا و در امان ماندن از ابتلا به این ویروس همه شهروندان باید با احساس مسوولیت نسبت به تزریق واکسن اقدام نمایند و اطرافیانشان را نیز برای این کار تشویق کنند.

واکسیناسیون به عنوان بهترین راهکار علمی برای قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا در اولویت اکثر کشورهاست اما طرح مطالبی بدون سند علمی در فضای مجازی زمینه واکسن هراسی را به وجود آورده است.

شهرستان ۷۵ هزار نفری جوانرود در شمال غربی استان کرمانشاه اکنون در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد و ویروس کرونا در این شهرستان همچنان تهدیدی برای سلامت شهروندان است. مسوولان شبکه بهداشت و درمان جوانرود از مردم انتظار دارند که هرچه سریعتر برای در امان ماندن از این ویروس اقدام به تزریق واکسن نمایند.

ایمنی جامعه در سایه تزریق واکسن

یکی از شهروندان جوانرودی در این ارتباط می‌گوید: برای ایمنی خود و جامعه بایستی واکسن کرونا تزریق کنیم تا از خطر تهدید این بیمار در امان باشیم.

«علی محمدی» با بیان اینکه هر ۲ دُز واکسن را دریافت کرده‌ام، از مردم خواست در واکسیناسیون خود و خانواده تسریع کنند تا خدای نکرده پشیمانی به وجود نیاید.

سایه واکسن هراسی بر جان و سلامت مردم

یکی دیگر از شهروندان جوانرودی اظهار داشت: براساس شایعات بی اساس رسانه ها در فضای مجازی مردم ترس از آن دارند که با تزریق واکسن کرونا بمیرند.

«محسن میرکی» گفت: من کارگر هستم و هر ۲ دُز واکسن تزریق کردم نه تنها مشکلی برایم پیش نیامده بلکه با دریافت این واکسن بدنم ایمنی پیدا کرده است.

واکسیناسیون سدی محکم در مقابل ویروس کرونا

واکسیناسیون سدی محکم در مقابل ویروس کرونا

وی اظهار داشت: شهروندان مطمئن باشند اگر واکسن تزریق نکنند سلامت خود و جامعه را به خطر می‌اندازند.

شهروندی دیگری می گوید: تزریق نکردن واکسن علاوه بر اینکه جان خود شخص به خطر می‌افتد، دیگران هم در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار می‌گیرند.

«احمد عزیزی» گفت: واکسیناسیون یک مسئولیت اجتماعی است و اگر آحاد مردم در این عزم ملی به منظور شکست ویروس کرونا با افراد واکسینه شده همسو و همراه نباشند برای جامعه خطرآفرین است.

برای رسیدن به مصونیت جمعی شهروندان در تزریق واکسن تسریع کنند

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جوانرود نیز با بیان اینکه در حال حاضر استقبال مردم برای واکسیناسیون رو به افزایش است، گفت: برای رسیدن به مصونیت جمعی، مردم نسبت به واکسیناسیون تسریع کنند و برای آن حساس باشند.

دکتر «مولودحسینی» به اهمیت تزریق واکسن اشاره کرد و افزود: اکثر بیماران بستری در مراکز درمانی شهرستان جوانرود واکسن کرونا دریافت نکردند و ۹۹ درصد فوتی های این شهرستان نیز واکسن نزدند و یا هر ۲ دُز واکسن کامل تزریق نکردند.

وی اظهارداشت: افرادی که واکسن کرونا تزریق کنند یا بیمار نمی‌شوند و اگر هم مبتلا شوند بستری نمی‌شوند و چنانچه بستری شوند زمان بستری آنان طولانی نمی شود و اگر مدت زمان بیماری طولانی شود منجر به مرگ نمی شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جوانرود در ادامه گفت: بیش از ۷۵درصد جمعیت بالای ۱۲سال شهرستان جوانرود نسبت به دُز اول واکسینه شدند و دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸سال نیز ۸۸درصد واکسن را دریافت کردند.

دکتر حسینی گفت: از جمعیت ۷۵ هزار نفری این شهرستان بیش از ۵۲ در صد هر ۲ دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی یادآور شد: سه مرکز تجمیعی در شهرستان جوانرود خدمات واکسیناسیون عمومی به طور مرتب انجام می دهند.

شهرستان جوانرود با بیش از ۷۵ هزارنفرجمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.

۲۳ آبان ۱۴۰۰ ۱۴:۱۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید