اخبار

اجرای طرح ضربتی واکسیناسیون در استان کرمانشاه

اجرای طرح ضربتی واکسیناسیون در استان کرمانشاه


سارا شاه‌آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، در خصوص آخرین روند واکسیناسیون کرونا در استان، اظهار داشت: طرح ضربتی واکسیناسیون برعلیه بیماری کرونا در استان کرمانشاه آغاز شده است.

وی ادامه داد: در این طرح برای کسانی که هنوز واکسن تزریق نکرده‌اند، واکسیناسیون انجام می‌شود.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه تصریح کرد: در مناطق روستایی به‌صورت خانه‌به‌خانه واکسیناسیون در حال انجام است و در مناطق حاشیه شهری هم مراقبان سلامت مستقر در پایگاه‌های سلامت به صورت خانه‌به‌خانه این کار را انجام می‌دهند.

شاه‌آبادی با بیان اینکه ۸۱ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان تاکنون یک‌ نوبت واکسن را تزریق کرده‌اند، افزود: حدود ۶۰ درصد از جمعیت هدف نیز دو نوبت واکسن را تزریق کرده‌، اما این آمار فعلا برای جلوگیری و کنترل بیماری کرونا رضایت‌بخش نیست.

وی تصریح کرد: بیماری کرونا در استان با کاهش تعداد موارد بستری و فوتی‌ها، روبه کاهش است بنابراین این زمان بهترین زمان برای تزریق واکسن است.

شاه‌آبادی با اشاره به برخی از باورهای غلط درباره تزریق واکسن از جمله اینکه تزریق واکسن در نوجوانان سبب ناباروری می‌شود افزود: هیچکدام از این باورهای غلط پایه علمی و درستی ندارد، موافقان تزریق واکسن هزاران مقاله و سند علمی دارند که نشان می‌دهد تنها راه کنترل بیماری کرونا واکسیناسیون است، اما مخالفان واکسن هیچگونه سند علمی برای ادعاهای کذب خود ندارند.

وی تصریح کرد: تاکنون هیچ مورد فوتی بر اثر واکسیناسیون نه‌ تنها در استان بلکه در کل کشور نداشته‌ایم ممکن است موارد همزمانی به دلیل مشکل خود فرد باشد که هیچ ربطی به تزریق واکسن ندارد.

۲۵ آبان ۱۴۰۰ ۱۲:۰۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید