اخبار

تولید روزانه ۵۰۰ هزار عدد ماسک در استان کرمانشاه

تولید روزانه ۵۰۰ هزار عدد ماسک در استان کرمانشاه

۶ واحد تولیدی در استان کرمانشاه روزانه ۵۰۰ هزار عدد ماسک تولید می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، مدیر تجهیزات پزشکی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در تولید روزانه ۵۰۰ هزار عدد ماسک در استان کرمانشاهابتدای همه گیری کرونا ۲۶ واحد تولیدی برای تولید ماسک در استان راه اندازی شد که با برطرف شدن مشکل کمبود ماسک هم اکنون ۶ واحد با اخذ پروانه دائم مشغول فعالیت هستند.

شیرزادیان با بیان اینکه در این کارگاه‌ها روزانه ۱۵ هزار لباس حفاظتی (گان) مورد نیاز مراکز درمانی استان تولید می‌شود، افزود: همچنین شیلد محافظ صورت، دستکش، عینک‌های حفاظتی و مواد ضدعفونی کننده از دیگر تولیدات این واحد‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: در همه گیری کرونا یکی از استان‌هایی بودیم که بیشترین تجهیزات پیشرفته را از جمله سه دستگاه رادیو تراپی به ارزش ۱۵۰ میلیارد تومان وارد استان کردیم.

شیرزادیان اظهار داشت: یکی دیگر از پیشرفته‌ترین دستگاه‌هایی که در این ایام به استان اختصاص پیدا کرد دستگاه «پت اسکن» بود که با دقت بسیار بالا برای تشخیص سرطان از آن استفاده می‌شود و دو دستگاه از آن وارد کشور شده که یکی از آن‌ها به استان اصفهان و دیگری به کرمانشاه تحویل داده شد.

مدیر تجهیزات پزشکی معاونت غذا و دارو گفت: همچنین در ایام اپیدمی کرونا ۷ دستگاه سیتی اسکن و ۲۵ دستگاه اکسیژن ساز برای استان خریداری شد که یک رکورد محسوب می‌شود.

وی یاداور شد: در این ایام ۱۰۰ دستگاه تخت آی سی یو نیز به تخت‌های بیمارستانی استان اضافه شد و هم اکنون ۴۰۰ تخت ویژه در استان داریم.
۲۶ آبان ۱۴۰۰ ۱۱:۳۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید