اخبار

جشن بزرگ روپوش سفید برگزار شد

جشن بزرگ روپوش سفید برگزار شد
 
 رییس دانشکده پزشکی روز پنجشنبه 27 آبانماه در سومین جشن بزرگ روپوش سفید گفت: امروز از جوانب مختلف بسیار خوشحالم اول اینکه به سبب اینکه به دلیل بروز اپیدمی‌ کرونا مدتها بود این تعداد دانشجو را یکجا ندیده بودم و دوم اینکه موفق شدیم سومین آیین روپوش سفید را بعد از یک وقفه یکساله برگزار کنیم.
 
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر صیادگفت: تاریخچه برگزاری این مراسم در دانشکده پزشکی قدمت چندانی ندارد و ایده و بدعت آن را آقای دکتر ایزدی مطرح کردند که از این استاد گرانقدر صمیمانه سپاسگزارم.
 
وی اظهار داشت:در این جشن سوگند نامه یاد می کنیم که محرم اسرار بیماران باشیم، عدالت را بین بیماران رعایت کنیم و شرافت و قداست این حرفه را حفظ کنیم.
 
دکتر صیاد گفت:تا وقتی که سوگند نامه را قرائت نکنید، شما پزشک‌ نیستید، پس آنچه را که می خوانید و بر قلب خود امضاء می کنید یک تکلیف سنگین بر دوش شما می گذارد.
 
وی گفت: وقتی نام پزشک بر روی شما گذارده می شود، بیماران به شما اعتماد می کنند، اسرار خود را با شما در میان می گذارند و اجازه می دهند که آنها را معاینه می کنید، پس باید این اعتماد را پاس بداریم و آن را حفظ کنیم.
 
دکتر صیاد گفت:جای خالی این آیین در بدو ورود دانشجویان به دانشکده پزشکی حس می شود و شایسته است این جشن در زمان ورود به این رشته برگزار شود.
 
وی با بیان اینکه پزشکان در بین مردم دارای احترام و ارزشند و گویش، رفتار و حتی پوشش آنان زیر ذره بین خواهد بود گفت:حرفه پزشکی مسیر دشواری است، باید منافع بیماران را به منافع خود ترجیح دهیم. همین مکانی که در آن جمع شده ایم بنام مدافع سلامت شهید دکتر بهمن اسمی نامگذاری شده که جان خود را در این راه مقدس و خطیر از دست داد.
  
🆔@k_health
 
۲۹ آبان ۱۴۰۰ ۰۹:۰۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید