اخبار

بیش از نیمی از کادر درمان کرمانشاه عضو بسیج جامعه پزشکی هستند

بیش از نیمی از کادر درمان کرمانشاه عضو بسیج جامعه پزشکی هستند

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه بیش از نیمی از کادر درمان استان عضو جامعه بسیج پزشکی هستند، گفت: اعتقاد ما بر این است تمامی کادر درمان عضو جامعه بسیج پزشکی هستند چرا که هرکس دغدغه مردم را داشته باشد بسیجی است.

دکتر رضا منصوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، با تبریک هفته بسیج، اظهار داشت: سازمان بسیج جامعه پزشکی از همان‌ دوران دفاع مقدس با نزدیک کردن مراکز درمانی به جبهه‌ها و خط مقدم و همچنین حضور امدادگران و کادرپزشکی در کنار رزمندگان به نوعی شکل گرفت.

وی ادامه داد: سازمان بسیج جامعه پزشکی به طور رسمی از سال ۷۲ با هدف محرومیت زدایی به عنوان یکی از اقشار ۲۲ گانه بسیج شکل گرفت.

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه در بحث محرومیت‌زدایی به حضور بسیج در موقع نیاز اشاره کرد و گفت: بسیجیان به فراخور نیاز در سیل، زلزله، بیماری کرونا، تشکیل بیمارستان‌های صحرایی و مناطق محروم همواره در عرصه حاضر بوده است.

وی تصریح کرد: طرح شهید رهنمون نزدیک به پنج سال است که در کشور و با قوت در استان کرمانشاه اجرا می‌شود، تیم‌های ما چهارشنبه‌های اول هر ماه به مناطق محروم مراجعه می‌کنند.

منصوری با بیان اینکه بیش از نیمی از کادر درمان استان عضو جامعه بسیج پزشکی هستند، افزود: اعتقاد ما بر این است تمامی کادر درمان عضو جامعه بسیج پزشکی هستند چرا که هرکس دغدغه مردم را داشته باشد بسیجی است؛ ولی این میزان پرونده بسیج جامعه پزشکی دارند.

این مسؤول به خدمات جامعه پزشکی استان در دوران همه‌گیری کرونا هم اشاره‌ای داشت و گفت: در آغاز کرونا بحث غربالگری خانه به خانه از طریق تماس تلفنی را داشتیم که بسیجیان همکاری خوبی با دانشگاه و معاونت بهداشتی داشتیم.

وی ادامه داد: بسیجیان در بحث رفع آلودگی از معابر و مراکز بهداشتی پیشقدم بودند و در ادامه در راستای کمک به بیماران به عنوان همراه بیمار و در بحث درمان به‌عنوان کادر پرستاری خیلی کمک‌کار بودند.

منصوری گفت: الان هم بحث واکسیناسیون مطرح است که تقریبا در تمامی ۴۵ مراکز تجمیع استان بسیجیان با دانشگاه علوم پزشکی همکاری دارند و ۶ مرکز در شهر کرمانشاه، تنها مرکز شبانه‌روزی و خودرویی اختصاصا توسط بسیجیان اداره می‌شود.

وی در پایان، گفت: در هر جایی که دانشگاه احساس نیاز کرده و درخواستی داشته همراه و همکار هستیم.
۱ آذر ۱۴۰۰ ۰۹:۰۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید